Građanima nije nepoznanica da se cijene u našoj zemlji i recimo u Njemačkoj dosta razlikuju. Jedan od primjera gdje se to najbolje vidi su trgovine dm-a, u kojima je većina proizvoda skuplja u Bosni i Hercegovini nego u Njemačkoj.
Zbog čega su tako velika odstupanja u cijenama u poređenju sa drugim tržištima za Akta.ba su iz dm drogerie markt BiH kazali, da se cijena proizvoda formira se na osnovu više faktora, neki od njih su cijene sirovina potrebnih za proizvodnju, ambalaže/pakovanja, transporta koji uključuje i cijenu radne snage koja ga obavlja te zakonske troškove - uvoz, PDV, registracija proizvoda poput dodataka prehrani, uzimajući u obzir da ne vrijede isti zakonski propisi za FBiH i RS i koji su drugačiji od države do države.
"Porastom samo jedne od navedenih stavki, logičnim slijedom raste i cijena proizvoda. Kao prodajni lanac, nažalost, nismo u mogućnosti utjecati na globalnu i regionalnu situaciju koja se direktno reflektuje na poskupljenje određenog proizvoda. Najbolji primjer za to se ogleda u poskupljenju toaletnog papira, zbog poskupljenja sirovine celuloze na globalnom nivou. Poslovanje u svih 14 zemalja dm grupe zasniva se na poštivanju svih zakona i zakonskih propisa te urednom izvršavanju finansijskih i drugih obaveza. Odstupanja u cijenama u usporedbi s drugim tržištima su rezultat različitih uvjeta poslovanja na pojedinim tržištima”, kazali su.
Kao primjer navode da manja mreža trgovina, u koju spada BiH sa 86, za razliku od Njemačke u kojoj je više od 2.094, ima nepovoljne uslove u smislu troškova logistike, najma i ostalih operativnih troškova.
Na pitanje zbog čega se, skoro pa duplo, razlikuju cijene istih dm proizvoda u BiH i Njemačkoj, iako je poznato je da je inflacija na obje strane, iz dm-a su nam kazali da proizvod koji je proizveden u Njemačkoj, logičnim slijedom će koštati više u prodavnici koja je udaljena čak i hiljadu kilometara od one koja je udaljena tek par kilometara.
Naglašavaju da većina proizvoda dm marke – izuzev tekstila – proizvodi u Njemačkoj i Švicarskoj, što za druge dm zemlje podrazumijeva troškove transporta, uvoza i druge administrativne troškove.
Nadalje, cijene se formiraju ovisno o tržištu svake pojedine zemlje i poziciji konkurentskih proizvoda unutar kategorije asortimana kao i trgovca u odnosu na ostale trgovce u zemlji.
“Ono što se ne zna jeste da dm Njemačka nema troškove deklarisanja proizvoda, dok mi u BiH to moramo raditi, kao i ostale zemlje iz dm grupe. Omiljene dm marke poput alverde, Balea, dmBio, babylove, SUNDANCE, trend !t up i druge su jedinstvenog kvaliteta u svih 14 zemalja dm grupe. Iznimno nam je važno da se naši kupci svugdje i na isti način mogu osloniti na naš kvalitet, što nažalost vidimo da utječe na finalnu cijenu. U pogledu razvoja proizvoda dm robnih marki, dm se vodi kvalitetom lidera na tržištu u svom asortimanu istovremeno predstavljajući znatno povoljniju alternativu drugim industrijskim proizvodima, posebno kada je omjer cijene i kvaliteta u pitanju”, kazali su.
Dodaju da bi poslovanje kompanije moglo biti unaprijeđeno na određenim poljima, ali je to često uvjetovano i bh. zakonodavstvom, koje je umnogome neusklađeno.
"Poslovanje bi nam bilo znatno olakšano kada bi usklađivanje relevantnih zakonskih regulativa unutar zemlje, ali i sa zapadnoevropskim normama išlo brže. Upravo zbog navedenog, ponekad nismo u mogućnosti implementirati provjerena rješenja kao dio velike uspješne dm grupe, a od kojih bi benefite imali naši kupci, partneri, zaposlenici ali i cijela bh. Zajednica”, pojašnjavaju u dm-u.
Ono o čemu se ovih dana polemiše jeste i zbog čega su cijene proizvoda dm robnih marki zadnjih mjeseci dodatno poskupjele dvije i više maraka, dok su cijene za isti proizvod u Njemačkoj ostale na prijašnjem nivou.
Kako su naveli, dm nastoji da zaštiti svoje kupce, tako što u okviru UVIJEKPOVOLJNO cjenovne strategije garantuju stabilnost cijene u periodu od minimalno četiri mjeseca. To znači da od posljednjeg poskupljenja određenog proizvoda moraju proći minimalno četiri mjeseca prije nego se desi novo poskupljenje.
“Kompanija dm aktivno pregovara s dobavljačima i nastoji izbjeći nova neopravdana poskupljenja kako bi mogli što duže zadržati UVIJEKPOVOLJNO cijenu. Kupcima nudimo i brojne prilike za uštedu u dm active beauty programu lojalnosti u sklopu kojeg je u periodu prve godine korištenja sakupljeno više od 281,7 miliona bodova, što je više od 5,6 miliona KM direktne uštede”, kazali su.