Društvo

RAZOČARENJE ZA DIJASPORU: Zamjena za Wizz air iz Tuzle dobija odbijenice iz EU

Direkcija za civilno zrakoplovstvo BiH (BHDCA) izdala je dozvolu crnogorskoj aviokompaniji Air Montenegro za uspostavu linija sa Međunarodnog aerodroma Tuzla ka Nizozemskoj i Turskoj. Ovakva vrsta dozvole omogućena je nakon što su navedene dvije države odobrile zahtjeve za slijetanje aviona na njihovo tlo.

Kako je  kazao direktor Međuarodnog aerodroma u Tuzli Dževad Halilčević, uspostava navedene dvije linije dio su šireg projekta kojeg zajednički realiziraju sa Air Montenegrom.

“Nakon što je Wizz Air donio odluku o zatvaranju baze te smanjenju broja linija, intenzivno smo krenuli u pronalazak zainteresiranog avioprijevoznika. Sada je posebno dobro to što smo po prvi puta dobili odobrenje za uspostavljanje direktne linije za Istanbul jer su naši građani avionom morali putovati iz Sarajeva i Beograda ili jednostavno autobusom. Još uvijek čekamo završetak određenih procedura, kako bismo mogli krenuti sa objavom letova za Tursku, ali i Nizozemsku”, kaže Halilčević.

Uspostava ove dvije linije od Tuzle do Mastrihta i Istanbula donijet će benefite tuzlanskom aerodromu u ekonomskom smislu, a Halilčević vjeruje da će se njima u znatnoj mjeri kompenzirati odlazak Wizz Aira u onom punom kapacitetu u kojem je bio do septembra ove godine.

Inače, Air Montenegro, osim za Tursku i Nizozemsku tražio je dozvole i za uspostave direktnih letova ka Švedskoj, Danskoj, Austriji i Njemačkoj koje su odbile zahtjeve. Shodno tome, ni BHDCA nije bila u mogućnosti izdati svoju dozvolu. Zahtjev je upućen i ka Luksemburgu te se još uvijek čeka odgovor njihovih civilnih zrakoplovnih vlasti.

“Bitno je naglasiti da se BHDCA uključila zadnjih desetak dana te i oni pokušavaju pribaviti odobrenja kroz bilateralne razgovore koje vode sa nadležnim direkcijama. Kada je riječ o odbijanju zahtjeva, oni striktno poštuju određene ugovore koji su potpisani 2006. godine, odnosno dokumente koje je BiH potpisala sa zemljama EU, kada je u pitanju zračni saobraćaj. Po istom osnovu Nizozemska je prihvatila, a ostale su odbile te mi očekujemo da će prevashodno Njemačka i Austrija promijeniti mišljenje”, dodaje Halilčević.

Kako nam je kazao Halilčević, navedene države zahtjev su odbile jer Air Montenegro nije aviokompanija koja je registrirana u Bosni i Hercegovini ili nekoj od zemalja članica Evropske unije, što je shodno potpisanim ugovorima, preduslov za mogućnost ishodovanja dozvole.

“Mi i dalje pokušavamo učiniti sve što je u našoj moći jer su aerodromi u Švedskoj i Danskoj zainteresirani za uspostavljanje poslovnog odnosa sa Međunarodnim aerodromom Tuzla. Vjerujemo u mogućnost promjene odluke jer postoji očigledan interes, kako aerodroma, ali i putnika, a na kraju i privrede ove dvije države”, navodi naš sagovornik.

Kako nam je otkrio Halilčević, menadžment tuzlanskog aerodroma trenutno vrši pregovore i sa nove dvije kvalifikovane aviokompanije u kontekstu uspostavljanja saradnje te mogućnosti direktnih letova ka državama koje imaju putnički potencijal.

“Moramo imati u vidu da su oni veoma oprezni te da se u obzir uzima mnoštvo faktora. Bez obzira koliko mi insistiramo i žurimo, većina stvari nije do nas”, navodi Halilčević.

Pozitivan pomak na tuzlanskom tlu vidi se i u posljednjoj odluci Vlade TK, kojom će se kroz rebalans kantonalnog budžeta izdvojiti dva i po miliona KM za subvencioniranje aviokompanija, a koje žele uspostaviti svoje letove sa tamošnjeg aerodroma.

“Mislim da će takva odluka Vlade TK doprinijeti odlučnosti aviokompanija za uspostavljanje saradnje s našim aerodromom. Sasvim sam siguran da su subvencije budućnost aviosaobraćaja u BiH, ali i u svijetu. Aviokompanije stječu te navike da se dijelom ili u cijelosti subvencioniraju njihovi letovi i mi ćemo uvijek morati planirati ta sredstva, kako bismo imali maosvnija putovanja naših građana”, zaključio je Halilčević.

Međunarodni aerodrom Tuzla nakon drastičnog smanjenja Wizz Airovih linija bilježi i pad u broju prevezenih putnika. I pored toga, postoji mogućnost da do kraja ove godine ipak bude ispunjen plan za 2023.

Povezani članci