Nekoliko zračnih luka u bivšoj Jugoslaviji imaće koristi od subvencija koje državne ili lokalne vlasti daju zračnim prijevoznicima koji su voljni pokrenuti operacije.
Trenutno su u tijeku tri javna poziva vezana za Sarajevo, Ljubljanu i Tuzlu, a natječajna procedura za održavanje letova iz Niša i Kraljeva trebala bi započeti krajem ovog mjeseca. Jučer je zatvoren javni poziv zračnim prijevoznicima za pokretanje operacija ili uspostavu baze u Sarajevu, a sredstva će biti stavljena na raspolaganje prijevoznicima koji ili uvedu letove iz destinacije koja nije bila u prometu u proteklih dvanaest mjeseci, započnu letove prema jednoj od 26 destinacija. smatraju da su od strateškog značaja, stacionirati zrakoplov u glavnom gradu Bosne i Hercegovine ili započeti letove duže od šest sati. Vrijednost subvencija nije javno objavljena. Na sličnom natječaju ranije ove godine javile su se tri aviokompanije
Wizz Air za svoju liniju London Luton, Jordan Aviation s planovima za uspostavu baze te Bosnia Airlines koja nema certifikat zračnog prijevoznika. Uvjete natječaja zadovoljio je samo Wizz Air. Slovenija je objavila treći natječaj za zračne prijevoznike za uvođenje novih linija prema zemlji uz subvencije u trajanju od tri godine. Iako su u javni poziv uključene sve tri slovenske komercijalne zračne luke, interes su pokazale samo usluge prema Ljubljani. Natječaj koji je u tijeku, za koji je država izdvojila 16,8 milijuna eura subvencija podijeljenih u tri godine, odnosno 5,6 milijuna eura godišnje, bit će zatvoren 27. studenoga.
Prethodna dva javna poziva polučila su različite rezultate, koje je Vlada označila kao "razočaravajuće ”. Luxair i airBaltic jedina su se prijavila. Nacionalni prijevoznik Luksemburga od tada je pokrenuo operacije prema slovenskoj prijestolnici, a airBaltic će slijediti taj primjer s uslugama iz Rige u svibnju sljedeće godine. Samo zračni prijevoznici registrirani i smješteni u zajedničkom europskom zračnom prostoru (ECAA) ispunjavaju uvjete za subvencije. ECAA se sastoji od država koje su dio Europske unije, te Albanije, Bosne i Hercegovine, Srbije, Islanda, Makedonije, Norveške i Crne Gore.
Slovenska vlada primarno cilja na uvođenje letova iz Beča, Kopenhagena, Madrida, Praga, Berlina, Rima, Stockholma, Osla, Barcelone i Lisabona za Ljubljanu, iako sva neposlužena odredišta unutar ECAA-e ispunjavaju uvjete.
Zračna luka Tuzla prošlog je petka pokrenula natječaj za subvencioniranje letova prema toj zračnoj luci, a rok za dostavu ponuda ističe sljedeći ponedjeljak, 20. studenoga. Uvjeti natječaja nisu javno objavljeni i mogu ih dobiti samo zainteresirane aviokompanije. Sredstva će osigurati Vlada Tuzlanskog kantona. Dodijelila je otprilike 1,27 milijuna eura subvencija.
S druge strane, tijekom druge polovice studenog, Vlada Srbije pokrenut će natječajne procedure za održavanje postojećih letova javne usluge iz Niša i Kraljeva od 1. siječnja 2024. do 31. prosinca 2027. Subvencije će biti osigurane za godinu- kružne linije iz Niša za Beograd, Köln, Hahn, Istanbul i Ljubljanu, kao i sezonske letove za Atenu i Tivat. Iz Kraljeva će biti subvencionirane cjelogodišnje linije za Istanbul, kao i sezonske linije za Solun i Tivat.
Kada je u pitanju Međuraodni aerodrom Tuzla, kako saznaje Ljudski.ba, nije isključen ni povratak niskotarifnog avioprijevoznika Ryanair, s obzirom na visinu godišnjih subvencija koju je izdvojila Vlada Tuzlanskog kantona, a sve kako bi se zadovoljile potrebe brojne bh. dijaspore.