Neven Moro i Đenan Milić, osnivači su kompanije MOD Light, koja je svoj dom pronašla u poslovnoj zoni u Halilovićima.
Ovaj dvojac je upravo došao sa međunarodnog putovanja, traganje za mašinama za proširenje proizvodnje, jedno je od ključnih prioriteta. Njihov tim je jedan od lidera u rasvjeti u Bosni i Hercegovini, te su zbog toga postali i jedan od partnera u programu povezivanja domaćih kompanija sa međunarodnim tržištima putem članova naše dijaspore, saopćeno je iz USAID projekta "Diaspora Invest".
- Ideja o pokretanju posla je nastala 2015. godine, kada smo shvatili da moramo početi proizvoditi i stvarati, raditi malo šire od trgovine, ponuditi inovaciju i tako ovisiti više sam o sebi. Petnaest godina smo radili u branši industrijskih svjetiljki, znali smo da tržište postoji, ali da se uglavnom gotovi proizvodi uvoze - pojašnjava Milić.
Bosanskohercegovačko tržište nije prepoznavalo razliku u brendovima različite kvalitete, a na počecima su imali izazove vezane za komponente, modele, a i samo tržište je bilo preplavljeno ponudom koja je donosila niske cijene.
- Smatrali smo da naš fokus mora biti na kvaliteti proizvoda i kreiranju brenda kao takvog, što je u samom početku bilo teško zbog manjka povjerenja u domaći kvalitetan proizvod. Išlo je korak po korak, MOD Light je rastao, dobivali smo manje projekte kako bi se klijenti se uvjerili u kvalitet proizvoda, dostupnost, sigurnost i brzinu rješavanja eventualnog, a tu smo morali osigurati i finansijski povoljniju ponudu - dodaje Moro.
MOD Light je proizvodio svjetla po zahtjevu kupca u smislu oblika, boje svjetla, boje kućista, količine svjetla, tim se širi, a sa svakim novim proojektom usavršavali su svoje proizvode. Danas imaju preko 30 proizvoda koje plasiraju na tržište BiH, ali i cijele regije.
- Posjedujemo certifikate ISO 9001:2015 i ISO 14001:2015 i u skorije vrijeme planiramo osigurati uslove za ENEC certifikat. Ponosni smo na naša dva glavna proizovda: ML-10 Linijska svjetiljka koju možemo raditi razlićitih dimenzija po potrebama kupca kao i boji kućista koje kupac zahtjeva uz mogućnost biranja opreme koju želi imati u svjetiljci, naveo bih jos jedan artikal iz naše ponude ML-400 Vodotijesna svjetiljka u dužinama 600mm,1200mm i 1500mm IP66 za koju isto tako možemo raditi jačinu svjetiljke po želji kupca. Ove svjetiljke mogu biti namijenjene za projekte,veletrgovinama, izvođačima radova. Važno je da domaći lanci i veliki poslovni prostori znaju da postoji domaći proizvođač u ovoj liniji - napominje Milić.
U okviru nedavne posjete Dragog Dizdara, jednog od članova bh. dijaspore i posrednika za izvoz na norveško tržište, razgovarali su o perspektivama širenja tržišta dalje.
- Ovakve kompanije imaju potencijal, imaju certifikaciju, pravi proizvod i kvalitetu. Potrebno je da naša dijasporska zajednica prepoznaje bh. kompanije, podržati ih za taj prvi korak, prve reference na određenom stranom tržištu i onda je sve moguće. Sve kreće s tim prvim kontaktom i zato je važno ovo što radi USAID kroz projekat 'Diaspora Invest', povezuje export agente s domaćim kompanijama, da zajedno procijenimo šta su mogućnosti, a u ovom slučaju one postoje - ukazuje Dizdar.
Tim MOD Lighta kompaniju vidi kao lidera u BiH proizvodnji svjetiljki koji će potaknuti i ostale da krenu njihovim putem kako bi zajedno sticali znanja i dizali kvalitet samog proizvoda, ali i prezentovali našu državu kroz prisustvo na međunarodnim sajmovima kako bi smo obezbijedili kvalitetne kupce u cijelom svijetu.
- Razgovori sa posrednicima za izvoz nas ohrabruju da u budućnosti otvorimo predstavništva u zemljama EU, s obzirom da mi možemo biti jako dobar proizvođač-servis za kompanije odnosno raditi proizvodnju za neke od njih. Veza sa dijasporom za našu kompaniju je od krucijalnog znaćaja u smislu njihovog prenosa znanja, vještina, otvorenog tržišta da shvatimo kako funkcionišu ista da bi se lakše prilagodili i ispunili sve potrebne uslove i prilagodili proizvode istim. Naravno mi moramo pokazati dozu spremosti i zrelosti za takve izazove i da se kvalitetnim i profesionalnim odnosom odgovori svakom zadatku, te stoga nastojimo uraditi sve kako bi stekli sto bolje uslove za tržišta koja nas očekuju. Moram izraziti zadovoljstvom programom USAID-a, jer ovakve posjete, procjene i povezivanja trebaju biti dijelom svakodnevnog rada na rastu naše privrede i domaćih kompanija - zaključuje Moro.
Iz MOD Lighta danas odlaze svjetla za javnu rasvjetu u jednu od lokalnih zajednica. Tako oni, korak po korak, pale svjetla naših gradova, a priča Đenana Milića i Nevena More ohrabruje druge poduzetnike da iz trgovine izrastu u proizvođače i kvalitetne servisere.
- Kroz ove aktivnosti, nastavljamo raditi na povezivanju naše dijaspore i domaćih kompanija - navode iz USAID projekta "Diaspora Invest".