Pozitiva

NIKO KAO MERIMA: Uspješna bh. poduzetnica uz pomoć dijaspore čini čuda

Merima Kurtić, poduzetnica iz Tešnja, stoji iza kampanje “Za sve kojima je stalo”, čiji je cilj uključiti što veći broj kompanija iz cijele Bosne i Hercegovine u aktivnosti obilježavanja januara 2024 - Međunarodnog mjeseca borbe protiv karcinoma grlića maternice, saopćeno je iz projekta Diaspora Invest.

Karcinom grlića maternice je jedan od vodećih uzroka smrtnosti od raka među ženama širom svijeta, a situacija u našoj zemlji nije ništa drugačija. Ovaj mjesec pruža priliku za edukaciju žena o važnosti redovnog pregleda i rane detekcije. Također je vrijeme za raspravu o Humanom papiloma virusu (HPV), primarnom uzročniku raka grlića maternice. HPV je virus koji se može prenijeti seksualnim kontaktom, a neki sojevi HPV-a su poznati kao uzročnici raka grlića maternice.

Merimina kompanija “AfroditaPlus”, koja proizvodi higijenske uloške i proizvode za intimnu njegu, želi osigurati da kroz kampanju što više društvenoodgovornih kompanija uzme aktivno učešće u ovoj aktivnosti. 

- Kampanja tokom narednog mjeseca treba da naglasi, između ostalog, važnost HPV vakcine. Vakcina je moćno oruđe u borbi protiv raka grlića maternice, jer može značajno smanjiti rizik od razvoja bolesti. U Bosni i Hercegovini, gdje pristup zdravstvenoj zaštiti ponekad može biti izazovan, dostupnost i svijest o HPV vakcini su ključni. Kampanja ima za cilj informisati žene i njihove porodice o koristima vakcine i potaknuti njeno široko prihvatanje. Također, kampanja nastoji razbiti mitove i dezinformacije o vakcini, koji mogu ometati njeno prihvatanje - dodaje Kurtić. 

Još jedan kritičan aspekt prevencije raka grlića maternice su redovni Papa testovi. Ovi testovi su dizajnirani da detektuju abnormalne ćelije u grliću maternice, što bi moglo ukazivati na prisustvo ili potencijal za rak. U Bosni i Hercegovini, podizanje svijesti o potrebi redovnih Papa testova je ključno, jer rana detekcija značajno povećava šanse za uspješno liječenje. 

- Pored ovih medicinskih pristupa, u Bosni i Hercegovini raste interes za ulogu prirodnih higijenskih proizvoda, posebno prirodnih higijenskih uložaka, u očuvanju ginekološkog zdravlja. Svakodnevno smo u kontaktu sa ženama i prepoznajemo koliko je važno da se u javnosti više razgovora o njihovom zdravlju. Korištenje prirodnih higijenskih uložaka se smatra dijelom šireg pristupa zdravijem načinu života i preventivnoj zdravstvenoj zaštiti. Na tragu toga, želimo biti oni koji će pokretati važne razgovore o zdravlju, i okrenuti stvari u drugom pravcu - napominje Kurtić. 

Kroz kampanju “Za sve kojima je stalo”, AfroditaPlus želi okupiti partnere zainteresovane za nabavku higijenskih paketa za žene u okviru kojih će se dijeliti važne informacije o prevenciji raka grlića maternice i važnosti HPV vakcinacije. AfroditaPlus je za svoj rad priznata i kroz učešće u USAID-ovom projektu "Diaspora Invest" gdje se povezala sa mentorima i export agentima iz bh. dijaspore. 

Povezani članci