Pozitiva

HERCEGOVINA SE RADUJE: 100 miliona za četiri trake prema Hrvatskoj

Nakon što je, na inicijativu federalnog ministra prometa i veza Denisa Lasića, usvojen plan za financijsku konstrukciju, koji uključuje financiranje od 100 miliona KM za kapitalni projekt brze ceste Mostar – Široki Brijeg – granica RH, stvorile su se pretpostavke za početak realizacije projekta koji će, kako je poznato, biti podijeljen na dvije dionice.

Lasić je potvrdio kako se taj iznos odnosi na trogodišnje razdoblje te je objasnio kako je u ovom trenutku najspremniji dio prometnice od Podledinca do tačke Grude istok. Cijela cesta, naglasio je, bit će moderna brza cesta s četiri traka.

Dionica Polog – granica RH (40,4 km) sastoji se od dvieu poddionice: Polog – Polugrna i Polugrna – granica RH.

Početak trase na poddionici Polog – Polugrna na području je Mostarskog blata (Polog), koje se nalazi na području Hercegovačko-neretvanskog kantona (oko 1,5 km), dok ostatak poddionice prolazi područjem Zapadnohercegovačkog kantona i završava petljom Polugrna. Na poddionici je projektirano dvostrano odmorište “Gradina”.

Uvidom u samu trasu vidljivo je kako će ona od Pologa ići dijelom Mostarskog blata u smjeru Uzarića, a zatim se preko Turčinovića u Buhovu “penjati” u smjeru Rasnog. Drugi dio dionice, koji počinje neposredno nakon čvorišta Polugrno, nastavlja se sve do granice s Republikom Hrvatskom, a prolazi područjem Grada Širokog Brijega i općine Grude. Nakon petlje Podledinac trasa ide između naselja Ledinac i Podledinac, pri čemu je najvećim dijelom u manjim nasipima i usjecima.

Sljedeća petlja predviđena na ovoj dionici je petlja Grude istok, koja se veže na postojeću cestu R-420. S obzirom na konfiguraciju terena, taj dio dionice obuhvaćat će objekte kojima će građevinari uspješno svladavati izazove koje pred struku postavlja hercegovački krški prostor, pa je tako predviđena izgradnja vijadukata – Krštelica 1 (L = 129 m) i Krštelica 2 (L = 140 m) na kraku petlje Grude istok te vijadukt Krštelica 3 (Ll = 102 m I Ld = 75 m).

Značaj

Trasa se u nastavku nalazi u izrazito brdovitom dijelu, sjeverno od Gruda, sve do petlje Grude zapad, gdje se spušta u Grudsko polje. Izgradnja brze ceste od Mostara, preko zapadne Hercegovine do granice s RH značajna je u više segmenata, a posebice kada govorimo o gospodarskim prednostima koje dolaze kao posljedica činjenice da taj projekt na strateškoj razini povezuje dolinu Neretve, odnosno koridor Vc s autocestom A1 koja prolazi zaleđem Dalmacije u RH.

Osim što Mostar, kao gospodarsko središte regije, dobiva prijeko potreban koridor kojim će se prometno rasteretiti, ovaj projekt značit će mnogo i velikom broju gospodarskih subjekata s prostora zapadne Hercegovine koji, uz bržu i učinkovitiju povezanost, mogu računati i na povećanje obima gospodarskih aktivnosti.

Povezani članci