Rad vlasti u Bosni i Hercegovini najbolje se vidi na terenu. Ili da budemo konkretniji - u ruševnom stanju željezničke pruge nakon poplava. Više od mjesec - stanje je isto. Nije dovoljan motiv 140.000 KM - koliko dnevno gubimo. Ili pet miliona maraka - koliko smo do sada, zvanično, izgubili. Umjesto mašina, planova, rokova i projekcija - vidljivo tek prebacivanje odgovornosti s jedne institucije na drugu. Njima očito novac ne treba, a i ne žuri im se.
Pruga ni na nebu ni zemlji. Za transport nesigurna, na sanaciju čeka. I tako više od mjesec. Dok traju međusobne optužbe i prebacivanje odgovornosti, voz prema Hercegovini ne saobraća. Od sanacije smo daleko, a sve i da je počela rekonstrukcija, ona, prema najavama, neće biti gotova za dva-tri mjeseca. Ni dnevni gubici Željeznica Federacije koji zbog ove dionice iznose oko 140.000 maraka kao da nisu dovoljan motiv, jer mašina nema.
“Oko 17 kilometara pruge je bilo oštećeno od nanosa na prugi i na dva dijela je došlo do oštećenja donjeg sloja pruga. Sve smo sanirali osim ta dva mjesta od Donje Jablanice do Komadinovog vrela. Mi smo svoj plan aktivnosti u načinu sanacije šteta na željezničkoj infrastrukturi dostavili putem Federalnog ministarstva prometa i komunikacija Vladi FBiH 10. oktobra”, navodi Enis Džafić, generalni direktor Željeznica FBiH.
Iz Željeznica navode da su im ruke vezane, da se radi o kompleksnom problemu i da odgovore na pitanje na koji način sanirati ovaj dio pruge trebaju dati Autoceste Federacije BiH. U kojoj fazi se nalazi rekonstrukcija ovog djela željeznice - pitali smo Autoceste Federacije BiH i Federalno ministarstvo prometa i komunikacija. Oni do zaključenja priloga nisu odgovorili na naš upit, ali Džafić ističe da su, prema njegovim saznanjima, Autoceste dobile pozitivno mišljenje Evropske investicijske banke da uđu u projekat rekonstrukcije.
“Autoceste su putem Ministarstva dostavile informacije prema Vladi FBiH. Očekujem da će Vlada u narednim danima na prvoj sjednici donijeti informaciju o nastavku aktivnosti i odobravanju da Autoceste krenu u projekt rješavanja i željezničke i cestovne situacije”, navodi Džafić.
Dok Vlada ne da zeleno svjetlo, posljedica blokade željezničkog saobraćaja kroz Donju Jablanicu je i značajno manji protok roba iz Luke Ploče ka Bosni i Hercegovini.
"U Luci Ploče dnevno se nalazi otprilike 400.000 tona robe koja se, zbog prekida željezničkog prometa između Jablanice i Konjica uslijed poplava, transportira kamionima cestovnim putem. Cestovni transport sporiji je od željezničkog zbog čega se roba duže zadržava u luci, no najbitnije je da uprkos svim okolnostima roba dolazi do svojih kupaca", navode iz Luke Ploče.
I tako, dok gubimo do sada oko pet miliona maraka, umjesto konkretnog djelovanja svjedočimo samo prebacivanju odgovornosti - s jedne na drugu instituciju. Jer, barem tako tvrdi državni ministar, novca na računu imamo, ali ne i plana.
“Nemam tačan odgovor kad će se popraviti. Šokantno mi je i prilično sam iznenađen da se uprava Željeznica prvi put od ove katastrofe sastala tek jučer. Ko je odgovoran? Mislim da je ovdje odgovorna uprava bez ikakve dileme. Ako se nije sastajala uprava, možda je odgovoran onaj ko je trebao sastaviti upravu i donijeti ove odluke”, izjavio je Edin Forto, ministar prometa i komunikacija BiH (NS).
Sve navode ministra iz Željeznica Federacije su demantovali. Prepucavanja su to koja ne vode nikud. I nisu jedina. Pruga koja trenutno ne vodi nikud, ali i sve ono što se dešavalo u Donjoj Jablanici 4. oktobra, ali i nakon toga otvorilo je brojna pitanja. Je li moglo brže, drugačije, bolje. Ko je zakazao i kako do rješenja. Ni 34 dana nakon katastrofe u Donjoj Jablanici, čini se da vlast nema odgovore na sva pitanja. Za to vrijeme ogorčeni mještani Donje Jablanice negoduju, protestuju, blokiraju sobraćaj i traže pomoć nadležnih. pomoć je uglavnom završila na obećanjima.