Kada će poletjeti prvi avion sa trebinjskog aerodroma ne zna apsolutno niko. Osim obećanja, građani ovog dijela naše zemlje, u prvom redu Trebinjci dobijaju samo prolongiranje rokova i to za početak radova. Aerodroma i putnika, ni na vidiku, a priča o aerodromima obično se intenzivira pred početak kampanje, ili u samom izbornom procesu.
Tako je, predsjednik Srbije Aleksandar Vučić najavio da će prvi letovi sa trebinjskog aerodoma biti 2022. godina, a sve je ostalo na obećanju.
Slično obećanje prije četiri godine dala je i tadašnja ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i potpredsjednica Vlade Srbije Zorana Mihajlović, koja je još tada tvrdila da će 2022. krenuti letovi sa ovog aerodroma.Praznih obećanja građani su se naslušali, a novo je danas, kao na tacni servirano u Banjaluci, samo što u ovo, a vjerujemo i svako naredno malo ko vjeruje.
Naime, ministar za prostorno uređenje, građevinarstvo i ekologiju Republike Srpske Bojan Vipotnik rekao je da bi početkom naredne građevinske sezone mogla da krene izgradnja aerodroma u Trebinju i da se sve aktivnosti u vezi sa tim odvijaju predviđenom dinamikom.
“Ako bi sve procedure tekle u predviđenim rokovima, mogli bismo već početkom naredne građevinske sezone imati završene sve dozvole, odnosno krenuti u gradnju infrastrukturnih objekata i svega ostalog “,rekao je Vipotnik novinarima nakon sastanka u Banjaluci sa ministrom građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije Goranom Vesićem.
Vipotnik je dodao da će u vezi sa tim biti formirane radne grupe da bi se u kontaktu sa svim zainteresovanim stranama, a uz korišćenje pozitivnih iskustava Srbije, dobila što kvalitetnija i optimalnija rješenja kojima bi svi bili zadovoljni.
Vesić je, govoreći o izgradnji aerodroma u Trebinju, naveo da je Srbija obezbijedila dio novca za eksproprijaciju sa kojom će se početi i koja je uslov za izdavanje građevinske dozvole.
“Mislim da smo sada na kraju ovog procesa, iako je tu bilo mnogo spoticanja i problema. U svakom slučaju, ostajemo pri obećanju predsjednika Srbije Aleksandra Vučića da ćemo izgraditi taj objekat. Mi u narednoj građevinskoj sezoni možemo biti spremni da počnemo da gradimo aerodrom”, rekao je Vesić.
Vesić je dodao da bi samo eksproprijacija trebalo da košta oko 10 miliona evra, a projekat oko 200 miliona evra.
Govoreći o izdavanju licenci, Vesić je rekao da ista prava treba da imaju i građani i pravna lica iz Srbije i Srpske.
“Treba samo da u najkraćem roku nađemo zakonski model kako to riješiti”, rekao je Vesić.
Ono što je jedino sigurno da niko nije protiv izgradnje aerodroma, a o ispalivnosti dalo bi se raspravljati, budući da su onaj u Ćilipima, te Mostaru, kao i dva u Crnoj Gori u Tivtu i Podgorici u neposrednoj blizini. Ono što žitelje ovog dijela Srpske više muči su katastrofalni putevi, magistralni i regionalni, koji bi morali biti prioritet.