Srbija financira izgradnju Aerodroma Trebinje. Hajde da je to neki majušni aerodromčić sa uzeletno-sletnom stazom do 1400 metara, malenom stajankom za dva aviona i minijatunim terminalčićem od stotinjak putnika u satu i dva gatea.
No, ne, oni rade terminal veći od sarajevskog, uzletno-sletnu stazu za širokotrupce od 3400 metara, ogromnu stajanku i kapacitet u prvoj fazi od 250.000 putnika. O, moj bože. Za aerodrom koji će, ako će imati jako puno sreće, ostvariti 2-3 tjedna leta Air Serbie i još možda isto toliko ostalih kompanija. Zamaaero je kao jednu od teorija objavio da postoji mogućnost da se ovaj projekt zapravo financira od strane Rusije kako bi imala eventualnu zrakoplovnu bazu najistureniju prema zapadu i u dubini NATO-a u slučaju rata. To bi opravdalo i investiciju i ovako megalomanski projekt. OK, samo jedna teorija. No, činjenica da je projekt potpuno stao i zamro od kada se desio Rusko-ukrajinski rat i od kada Rusije ima druge prioritete i te kako je indikativna, upozorava Alen Šćuric, zrakoplovni analitičar iz Hrvatske..
-No, da se ne vraćamo na ovu megaglupost o kojoj je zamaaero toliko puta pisao, nego da postavimo pitanje ovog članka. Zašto Srbija investira u nepotreban aerodrom u okolici minijaturnog i siromašnog gradića, a ne investira u Banja Luku. Banja Luka je značajan aerodrom koji je došao do skoro 500.000 putnika, koji ima značajan broj linija i letova. A ima ogromnih problema, poput potrebe za skupom obnovom piste, hitno joj treba dogradnja terminala, dogradnja stajanke za bar dvije parkirne pozicije, povećanje parkirališta i ulaganje u logistiku i infrastrukturu. Banja Luci u ovom momentu hitno treba bar 40 do 50 milijuna EUR koje ona nema, a nema ni Republika Srpska. Aerodrom je u ozbiljnim dugovima. Pa zašto onda Srbija ne investira u taj projekt koji je realan, koji je aktualan i u aerodrom koji ima smisla, on je tu i radi. Nije neka fikcija vrlo upitne budućnosti. Konačno iznos koji treba Banja Luci je tek trećina investicije koja je potrebna u nepotrebno Trebinju.
Uz to Srbija i Republika Srpska bi morale motivirati Air Serbiu (politički, kroz subvencije i PSO) da poveća broj letova na liniji Beograd-Banja Luka na bar 6 tjedno sa noćenjem u Banja Luci. I te kako bi bilo logično da Republika Srpska i Srbija naprave kompaniju u Banja Luci u odnosu 51:49% sa bar jednim Embraerom E190, a kasnije i jednom ATR 72-600, koja bi letjela brojne linije koje se sada ne lete iz Banja Luke, a o čemu je zamaaero nedavno pisao. Takva kompanija bi letjela i brojne outbound chartere iz Banja Luke.
Kada bi Srbija uložila u takvu kompaniju i aerodrom isti bi u samo dvije-tri godine mogao skočiti na 700.000 putnika, sa stalnim rastom do čak milijun putnika i mogao bi biti komercijalno isplativ. No, ne, čamu to? Bolje je investirati u nepotrebno Trebinje koje će stajati prazno bez letova. Kao što stoji i Morava za koju je ovaj portal također argumentirano pisao da je notorna glupost, poručio je Šćuric.