Nauka

Erick Moyneur: Ljudsko prosuđivanje je srce analitike

Uvijek stavljati ljude ispred date, a nikad datu prije ljudi“, naglasio je Erick Moyneur, voditelj i ekonomista na StatLog Inc. u Quebec, Kanada na nedavno održanoj 8. UONEDU Međunarodnoj konferenciji o položaju umjetne inteligencije i uloge edukatora u obrazovanju.

Erick Moyneur je strastven prema podacima i kao ličnu misiju postavio je da demokratizuje njihovu upotrebu. On nastoji učiniti donošenje odluka zasnovano na podacima dostupnim svima, bez obzira na sektor ili veličinu organizacije.

Koautor brojnih i citiranih naučnih radova (h-index =16), matematičar i magistar ekonomije sa specijalizacijom ekonometrije i kvantitativnog modelinga. Ima ogromno iskustvo u vođenju projekata napredne analitike u kojima koristi interne i eksterne date, kako bi gradio najtačniji ekonomski scenarij za svoje klijente.

Slika zaslona 2025 03 04 u 18.53.08

Tema njegove prezentacije na UONEDU konferenciji bila je „Data i ljudi“, naglasivši da data podaci trebaju biti dostupni ljudima kako bi ih koristili u donošenju odluka, dokumentiranju procesa, ubrzanom rastu ljudi, institucija i posla.

U svom izlaganju istakao je da „mašina nudi svoje dimenzije koje pomažu ljudima u prosuđivanju, ali da je ljudsko prosuđivanje srce analitike“.

Moyneur je podcrtao da ljude uvijek treba stavljati ispred date, a nikad datu prije ljudi.

Sve je u postavljanju pravog pitanja pred pravu datu“, kazao je Moyneur.

On smatra da data podaci trebaju biti dostupni ljudima kako bi ih koristili u donošenju odluka, dokumentiranju procesa, ubrzanom rastu kako ljudi, tako institucija i posla.

Moyneur smatra da data i programi imaju sofisticiraniji model razlaganja određenih pojava u analizi koje čovjek ponekad ne može golim okom vidjeti, ali da čovjek ima značajnije karakteristike koje zajedno daju odlične rezultate.

Screenshot 2025 03 04 at 18.45.40

„Ni najbolji analitički program i najjači kompjuteri nikada neće kompenzirati loše postavljen problem ili slabo shvaćenu potrebu. Uostalom, tehnika je sredstvo, a ne cilj. Koristeći ljudsku kreativnost mi nužno trebamo implementirati prave analitičke pristupe za poslovanje s našim klijentima“, kazao je Moyneur.

Učesnicima konferencije ukazao i na to da je nužno raditi na edukacijama ne samo pojedinaca, nego i kompanija koje bi bile usmjerene na podršku i usmjeravanje kroz njihovo putovanje datom, od formulisanja pravih pitanja do iskorištavanja podataka za učinkovite odluke što bi zapravo unaprijedilo ljude.

Povezani članci