Društvo

TUNEL ŠTO ŽIVOT ZNAČI: Voda usporila radove, ali donijela i novu nadu

Zaključno sa početkom 2024. godine, na tunelu Hranjen urađeno je šezdeset posto radova. Ostatak se nastavlja intenzivnijim tempom na probijanju brze ceste pravca Goražde - Sarajevo. Podsjećamo da predviđena brza cesta Goražde - Sarajevo predstavlja dolazak iz jednog grada u drugi za svega 45 minuta, a ta činjenica za sobom odmotava klupko benefita, ne samo za ova dva kantona.

Ipak, ovim tempom na to ćemo pričekati, kako je predviđeno, još pet godina.

Kako saznajemo na terenu, dnevno se u tunelu probije tri do četiri metra iako svi parametri pokazuju da se brzina posla mora udvostručiti. Na gradilištu u tunelu i oko njega trenutno je sedamdesetak radnika, koje predvodi kompanija Euro-Asfalt. Ono što su nam zvanično mogli potvrditi iz kompanije je da radovi na tunelu nikada nisu stali, intenzitet samih radova je varirao jer su kapacitetna sredstva diktirala dalji tok probijanja tunela Hranjen, a i sam pronalazak vode (Čemernica) je u mnogo čemu usporio radnike.

Ipak, ovdje vrijedi ona narodna sreća u nesreći, jer se Goražde zajedno sa ostatkom kantona dugi niz godina bori sa sve učestalijim nestašicama vode u većini domaćinstava. Sa ovim pronađenim blagom koje može biti ključ rješenja jednog od gorućih problema Bosansko-podrinjskog kantona Goražde mora se postupati pametno, jer bi ova voda mogla postati zlatna koka za ovo područje.

Premijer Bosansko-podrinjskog kantona Edin Ćulov govori o potencijalnom rješenju i preusmjeravanju izvorišta vode, potvrđuje da je bilo izvjesno kako će se ona pronaći, te da je ima i više nego što je potrebno. 

- Novi tender od 123 miliona KM još nije krenuo iz razloga jer imamo dvije žalbe na nadzor nad izvođenjem radova. Trenutno smo u fazi izrade projektnog zadatka za glavni projekat. Dosadašnji dokumenti i stručnjaci koji su dolazili iz svih domena, najeminentniji stručnjaci, dali su pozitivno mišljenje. Dugo se razmišljalo kuda ćemo i šta ćemo s tom vodom, jer je usporavala radove, a o ispravnosti pronađene Čemernice nema nikakve dileme. Ona je hidrološki ispitana pet do šest puta, kako u Sarajevu tako i ovdje u Goraždu. Ta se voda prostire dužinom tunela i do kilometar i po. Radimo na tome, siguran sam da će kroz dvije godine ta voda da dođe u Goražde i da će Goražde biti grad na vodi, poručio je premijer Ćulov.

Osvrnuo se i na priče o tome da se tunel Hranjen gradi, kao i brza cesta, isključivo zbog bržeg dolaska iz ovog grada u Sarajevo.

- Ogromna je to investicija kada pričamo o gradu Goraždu, ali to je i najkraći put, najkraća destinacija za Beograd, Istanbul, Atinu i Sandžak. Mi ćemo biti središte saobraćaja, odnosno prometa robe i usluga, ističe Ćulov.

Više od milion i sedamsto hiljada inostranih tablica iz Srbije, Crne Gore i drugih država prođe kroz Goražde, što je i zabilježeno. To je ogroman potencijal za razvoj ugostiteljstva i hotelijerstva, za sve ono što je potrebno da bi mladi ljudi ostajali i dobili priliku da se razvijaju ovdje. Ali, džaba nam i dva tunela Hranjen ako se i mi ne potrudimo i ako ne damo sebe u projekte, jer niko nam neće ništa obezbijediti do kraja, poručio je Ernest Imamović, gradonačelnik Goražda.

Gradonačelnik je dodao kako će ovaj tunel biti izuzetna prilika svim Sarajlijama da izađu na rijeku Drinu i spoznaju čari i ljepote koje ona nudi.

Jedan od značajnijih benefita je i transportna mogućnost koju ovaj tunel nudi, posebice za Goražde, jer ono ima sve predispozicije da postane središte razmjene robe, usluga i radne snage.


 

Povezani članci