Wizz Air želi smanjiti kapacitet za 10% u svojoj mreži zbog globalnog problema s motorima koje proizvodi Pratt & Whitney.
Niskobudžetni prijevoznik, koji se može pohvaliti bazama u Beogradu i Skoplju, te leti u još deset gradova u bivšoj Jugoslaviji, rekao je da radi na smanjenju utjecaja na svoju flotu, ali očekuje da će više zrakoplova biti prizemljeno. Wizz Air obustavlja niz svojih ruta tijekom nadolazeće zimske sezone, a to će utjecati na Banja Luku, Podgoricu, Prištinu, Sarajevo, Niš i Ohrid.
Trenutačno je razina kapaciteta za nadolazeću zimu smanjena u Banja Luci, Podgorici, Sarajevu i Tuzli u usporedbi sa sezonom 2022/23. Prijevoznikova flota uključuje više od 150 zrakoplova obitelji Airbus A320, uključujući novije mlažnjake A320neo i A321neo, koje pokreću motori Pratt & Whitney. Dobavljač zrakoplova i matična tvrtka Pratt & Whitneyja, RTX, rekla je da će morati izvršiti kontrolu kvalitete motora ugrađenih u stotine zrakoplova diljem svijeta.
Dodano je da bi između 600 i 700 Pratt & Whitney turboventilatorskih motora trebalo ukloniti kako bi se ispitali između 2023. i 2026. U priopćenju, niskotarifni zračni prijevoznik je rekao: "Wizz Air trenutno procjenjuje implikacije kako bi shvatio razmjere utjecaja na svoju flotu, s početnim procjenama koje ukazuju na potencijalno smanjenje kapaciteta od 10% za drugu polovicu financijske godine 2024." . Dodano je: "RTX je obavijestio Wizz Air da će njegovi Pratt & Whitney GTF motori biti podvrgnuti inspekcijskim intervalima, što će rezultirati uklanjanjem motora radi posjeta trgovinama tijekom ostatka 2023. i 2024. što će vjerojatno uzrokovati prizemljenje nekih zrakoplova u ovom razdoblje". Wizz Air je rekao da će tražiti odštetu. "Tvrtka nastavlja s proaktivnim djelovanjem kako bi ublažila bilo kakav financijski i operativni učinak i tražit će financijsku kompenzaciju od Pratt & Whitneyja", istaknuo je niskobudžetni prijevoznik.
Druge zrakoplovne tvrtke u regiji također su reagirale na nedavne probleme s motorima koji muče zrakoplovnu industriju. Croatia Airlines priopćio je da globalni opoziv nije utjecao na njegove motore CFM 56, no prijevoznik nije komentirao svoj nedavni ugovor s Pratt & Whitneyjem o isporuci GTF motora za svoju dolazeću flotu zrakoplova Airbus A220. S druge strane, Air Serbia je najavila da će u narednom razdoblju izbjegavati naručivanje zrakoplova nove generacije zbog čestih problema. “Odlučili smo da nećemo naručiti zrakoplove nove generacije.
Zrakoplovi nove tehnologije su nezreli, mnoge se zrakoplovne kompanije bore s prizemljenim zrakoplovima iz raznih razloga. Ne mislim da je Air Serbia prijevoznik koji bi trebao eksperimentirati s novim tipovima zrakoplova. Kako tehnologija bude sazrijevala, tada ćemo procijeniti dostupne opcije", rekao je izvršni direktor prijevoznika, Jiri Marek.