Društvo

NOVI AERODROM U BIH: Potrošeno 32 miliona, a posla još mnogo

Jedan od projekata za koje je Vlada Federacije u posljednjih 10 godina izdvojila mnogo novca je aerodrom u Bihaću. Od 2012. godine do kraja tekuće vlada je izdvojila ukupno 32 miliona KM. 

Kako piše na zvaničnoj stranici ovog aerodroma, inicijativa za njegovu izgradnju došla je kao odgovor na akutnu saobraćajnu izoliranost Bihaća u odnosu na Sarajevo.

Međunarodni aerodrom Bihać osnovan je 1. decembra 2015. godine, a kao zemljište izabrano je oko u Golubićkom polju jer je projektnom studijom ustanovljeno da je povoljno za izgradnju regionalnog poslovno-turističkog aerodroma.

Trenutno je u toku prva faza izgradnje u kojoj je definisana izgradnja poletno-sletne staze dimenzija 1.800 x 45 metara i maksimalnog opterećanja od 80 tona što bi aerodrom Bihać svrstalo u kategoriju 4C. To bi omogućilo obavljanje avio-operacija za avione koji imaju radius kretanja od cca 3.000 km i mogućnosti transporta cca 140 putnika. Kako kažu, to zadovoljava sve planirane aspekte ovog strateškog projekta kako za grad Bihać, tako i za regiju Unsko-sanskog kantona.

Vlada Federacije je do 2022. godine izdvojila 12,3 miliona KM za aerodrom Bihać, a od toga je 9 miliona izdvojeno za otkup neophodnog zemljišta.

Ključni aspekt za izgradnju faze 1 ovog projekta je otkup ostatka neophodne površine zemljišta za izgradnju poletno-sletne staze u dužini od 1.800 metara sa pratećim sadržajem. Neophodna površina zemljišta za ovu svrhu iznosi 940.000 m2, a do kraja novembra ove godine aerodrom je otkupio od ranijih vlasnika cca 650.000 m2 ili oko 70 posto neophodne površine.

Aerodrom je u međuvremenu dobio potrebne dozvole i saglasnosti od nadležnih institucija kojima je ostvario tehničke pretpostavke početka ozbiljne infrastrukturne izgradnje već krajem prve polovine 2024. godine. To podrazumijeva prvenstveno izgradnju poletno-sletne staze sa pratećim sadržajem. Kako su nam rekli iz aerodroma, faza 1 bi trebala biti završena u drugoj polovini 2026. godine. Sadašnja procjenjena vrijednost infrastrukturne izgradnje faze 1 iznosi cca 130 miliona KM, rekli su nam iz aerodroma.

 

Kada je u pitanju faza 2, ostavljena je mogućnost za produženje poletno-sletne staze na 2.075 x 45 metara, uz izgradnju ostale adekvatne prateće infrastrukture.

Kako kažu, u konačnici je cilj realizacije ovog projekta uspostava zračnog saobraćaja između grada Bihaća, odnosno Unsko-sanskog kantona, kako sa destinacijama u BiH, tako i sa destinacijama van granica naše zemlje, a sve u cilju razvoja turističkog i privrednog potencijama ovog dijela BiH.

Na kraju su nam kazali kako će aerodrom Bihać biti generator privrednog rasta grada Bihaća i čitave regije Unsko-sanskog kantona.

Do aerodroma se trenutno dolazi lokalnim asfaltnim putem, kroz naselje Jezero i Privilica. Kako kažu, potrebna je rekonstrukcija tog puta, a nakon toga on bi bio zadovoljavajući za prvu fazu izgradnje aerodroma. Druga faza bi, ipak, zahtjevala kvalitetniji priključak na cestovnu komunikaciju i gradnju mosta prema Orljanima ili neko drugo rješenje koje ima priključak na magistralni put M5.

Povezani članci