Klasični ležeći policajci polako odlaze u povijest. Barem u razvijenijim dijelovima Europske unije. Naime, njemački grad Hanau instalirao je nove usporivača prometa, koji su već postavljeni u nekim švedskim gradovima (Karlstadt, Uppsala, Malmo…), a šire se i na Islandu, u Norveškoj.
Svaki komplet švedske kompanije Edeva sastoji se od nadzorne kamere i aktivnog usporivača prometa. Svi vozači koji voze po ograničenjima brzine neće ni osjetiti "ležećeg policajca" jer će on ostati na visini (razini) ceste.
Ako je vozač brži od ograničenja uspornik će se spustiti na nekoliko centimetara i kad prijeđe automobilom preko njega osjetit će udarac.
Tako se penaliziraju samo vozači koji voze brže od ograničenja, a svi ostali će preko usporivača prijeći bez posljedica – odnosno ovjes automobila neće biti izložen konstantnim udarcima i neće stradavati, a svi putnici u vozilu će uživati veći komfor. Prije samog usporivača je i prometni znak obavijesti.
S više od 200.000.000 prolaza vozila preko svih instaliranih usporivača, sistem je dokazao svoju robusnost. Edeva kaže da su neovisne procjene pokazale da sistem smanjuje buku, poboljšava protok prometa i popuštanje te smanjuje brzinu na onu od postavljenog ograničenja brzine ±4 km/h.
Edeva je objavila da ovaj proizvod nudi na globalnom tržištu.
U nastavku pogledajte kako sve funkcionira.