Društvo

HALO BIH, OVDJE DIJASPORA: Traže se avionske linije za bolju vezu s državom

Bosanskohercegovačka dijaspora u Danskoj, Švedskoj i sjevernoj Njemačkoj je pokrenula inicijativu uvjeravanja kompanija, poglavito SAS-a i Norwegiana, da uspostave direktne aviolinije između Danske, te sjeverne Njemačke i BiH. To dolazi u trenutku kada je Vlada KS raspisala javni poziv za subvencije pa je više nego jasno da taj poziv treba promovirati među avio kompanijama. Mostar već ima subvencije, ali samo za let prema Zagrebu.

Prije je letio Wizz Air iz Billunda i Tuzle, te između Hamburga i Banja Luke, a Wizz Air je zatvorio i bazu u Sarajevu, te više nema letova iz Billunda, Copenhagena, Malma i Hamburga za ovaj aerodrom. Ni Norwegian više ne leti Sarajevo-Copenhagen iako je liniju letio od 2013. do 2022. Inicijativa se prisjeća i kako je SAS letio za Sarajevo.

Primjer Rijeke iz susjedne Hrvatske bi mogao biti vodilja za BiH vlasti. Naime 86 posto putnika sa riječkog aerodroma je subvencionirano.

Zračna luka Rijeka je objavila da je od 2011. do 2023. Turistička zajednica Primorsko-goranske Županije uložila gotovo 10 milijuna EUR za promociju avio linija na Kvarneru. No, ZL Rijeka naglašava da u ukupnom sredstvima od 2015. do 2023. Turistička zajednica Primorsko-goranske županije sudjeluje sa 15%, Hrvatska turistička zajednica sa 24%, dok ZL Rijeka sudjeluje sa 21%, jedinice lokalne samouprava 18%, lokalne turističke zajednice (gradova i općina) sa 9%, Primorsko-goranska županija 8% i turističko gospodarstvo 5%. U tom periodu ZL Rijeka je uložila 7 milijuna EUR vlastitog novca.

Iz ovog se da zaključiti da je u tih 9 godina uloženo više od 33 milijuna EUR, ili prosječno 3,7 milijuna EUR godišnje. Najviše je uložila Hrvatska turistička zajednica, oko 8 milijuna EUR ili skoro 890 milijuna godišnje u prosjeku. Čak 86% putnika koji su 2022. došli u ZL Rijeku su financirani od strane udruženog oglašavanja. Enormno puno, puno previše. 2021. tih putnika je bilo 49%.

U ovom gradu ne žale novac iako su cifre ove godine u padu. Istina Rijeka najviše računa na turiste, dok BiH svoju šansu treba gledati u brojnoj dijaspori kojoj bi jeftiniji letovi dolazak u Bih učinili lakšić, a time i češćim.

Povezani članci