Jedan od vodećih analitičara iz oblasti avio-saobračaja Alen Sćuric očitao je lekciju ministru prometa i komunikacija BiH Edinu Forti zbog njegovog upornog insisttiranja da se sarajevski aerodrom da pod koncesiju. Njegov tekst za zamaaero prenosimo u cijelosti.
Ministar komunikacija i prometa BiH Edin Forto je još jednom izjavio da je koncesija na aerodrome u BiH nužnost i da se mora provesti što prije.
Od kada su američki veleposlanik Michael Murphy i Europske Unije Johann Sattler to izjavili Forto napadno i često ponavlja ovu tezu. Forto naglašava da aerodromi u BiH trebaju više destinacija, no ono što je ozbiljna zamjena teza je da on smatra da domaće rukovodstvo to ne može samo napraviti, nego treba tutora iz svijeta.
Gospodine Forto, Banja Luka se lijepo razvija, Sarajevo razvaljuje i ima sve više i više linija i putnika. Sarajevo je ozbiljno povećalo broj putnika i linija spram predcovid period.
Zar stvarno mislite da će koncesionar u tome biti uspješniji? Vi ne znate primjere Ljubljane i Zagreba gdje su koncesionari u tome krajnje neuspješni.
Kao ministar prometa to bi morali znati. Kao što bi morali znati ogromne probleme koje ima Beograd sa koncesionarom, sukob Prištine i njihovog koncesionara, neispunjena obećanja za aerodrom Štip i obnovu Ohrida od makedonskog koncesionara. I usprkos svih loših primjera vi i dalje želite strateške objekte dati u koncesiju?
Nazdravlje. A budite sigurni da je ovdje meta samo Sarajevo, možda Banja Luka, ali sigurni nisu Tuzla i Mostar. Taj stav ministra Forta nema veze sa poslovanjem aerodroma koji je više nego odličan, najbolji u regiji, nego je naručen stav političara koji je pod utjecajem Zapada. Ni prvi, ni zadnji u regiji.
Forto nalgašava da sarajevski aerodrom mora imati milijun putnika više. Slažem se. I uvjeren sam da će to postići za 5 do 7 godina. No, to neće postići ništa brže sa koncesionarom, upravo suprotno.
Forto je najavio pregovore sa potencijalnim koncesionarima. Kao što sam rekao nakon izjava veleposlanika, to je gotovo stvar. No, Forto nam je ovaj puta otkrio nešto novo. Postoji spremna dokumentacija koja predviđa otvaranje pregovora za Sarajevski aerodrom uz posredovanje Svjetske banke.
Bogami ste to ekspresno odradili gospodine Forto. I vidi čuda, to postoji samo za Sarajevski aerodrom. Ne i za Banja Luku, Tuzlu i Mostar. Ma da??? Na kraju Forto jasno naglašava da je za koncesiju i da to jedino može pomoći aerodromima BiH.
O moj bože! Pa jel moguće da se ista greška radi i u Hrvatskoj, i u Slovenij, i u Srbiji, i u Makedoniji, i na Kosovu, a eto i u Crnoj Gori i BiH?