Nakon što je Milorad Dodik, predsjednik Rs najavio da je u Istanbulu dogovorio početak gradnje autoputa Beograd - Sarajevo ističući da je osigurao novac, ali ne i pod kojim uslovima, uslijedile su reakcije. Prvo su ga kritikovale kolege iz Rs, a sada je uslijedila i prva reakcija iz Federacije Bosne i Hercegovine i to od Edina Forte, ministra komunikacija i prometa BiH.
Naime, Forto je za N1 poručio da bi bilo odlično ovaj projekt započeti, ali je istakao da će u ove tvrdnje vjerovati kada vidi konkretne dokaze.
“Da bi se autoput desio kroz Brčko, potrebno je donijeti prostorni plan koji je godinama zakočen, pa onda uraditi projektnu dokumentaciju. Za dionicu od Vardišta do Istočnog Sarajeva, također, ne postoji projekat koliko mi je poznato i čini mi se da je ovo jedna predizborna izjava”, dodao je Forto.
“Na tome trenutno radi vlada FBiH. Zatim je potrebno uraditi projekat kroz Brčko, a preduslov za to je donošenje novog prostornog plana. Istovremeno, potrebno je da Vlada FBiH odredi tačno na koji način će povezati Sarajevo i Tuzlu, da li izgradnjom dionice Žepče – Tuzla sa postojećeg koridora 5c ili na neki drugi način. I još RS treba spojiti Brčko i Bijeljinu, jer je Srbija već izgradila autocestu nadomak Bijeljine. Tada ćemo imati spojena dva glavna grada. U kojoj fazi su sve ove dionice mogu reći entitetske vlade koje imaju nadležnost za izgradnju autoceste”, poručio je Forto.
Međutim, iako Forto spominje Bijeljinu, Dodik u svojoj objavi na platformi “X” nije naveo taj grad kao potencijalnu trasu za autoput Beograd – Sarajevo. On je rekao da je dogovorio početak gradnje dionice autoputa i to od Donjeg Vardišta, kod Višegrada, do Istočnog Sarajeva, dužine 130 km, kao i kroz Brčko distrikt u dužini od 33 km.
Zatim je to ocijenio kao važnu dionicu kojom bi bila riješena “putna izolovanost BiH”.
S druge strane, ovaj potez su nazvali tragikomičnim i predizbornim i Dodikove kolege iz RS Nebojša Vukanović, lider Liste za pravdu i red i Branislav Borenović, predsjednik PDP-a.