Pozitiva

POMOGLO IM VOLONTIRANJE DIJASPORE: Porodični biznis prerastao u ozbiljnu firmu

Od prvih alata za brizganje plastike, do pokretanja pogona za mašinsku obradu metala, ekstruzije plastičnih masa do pokretanja PVC regranulacije, kompanija je postepeno rasla. Osoblje projekta Diaspora Invest u Banjoj Luci posjetilo je kompaniju “Knežević Co”, jednog od lidera u preradi plastike u našoj zemlji i razgovaralo s Milovanom Kneževićem, njenim vlasnikom.

Kada je krajem osamdesetih, kao mladi mašinski inženjer, pokušavao da dođe do prilike za posao, Milovan je shvatio da se stvarna šansa krije u vlastitoj inicijativi i pokretanju sopstvenog biznisa. Danas, više od 30 godina kasnije, ovaj uspješni porodični posao polako preuzimaju njegovi sinovi Bojan i Damjan. No, počeci nisu bili laki. 

“Osnovao sam zanatsku radnju ‘MK’, imali smo uvijek neki kreativni i otvoren pristup, te smo po tome i izgradili ime. Hvatali smo korak sa tehnologijom, brzo smo postali prepoznatljivi i traženi u industriji izrade PVC i ALU sistema za građevinarstvo i u industriji obrade stakla. 2004. godine osnivamo d.o.o., te je firma rasla do današnjeg dana, kada imamo 55 radnika pod svojim krovom, sa firmama-sestrama u Srbiji i Hrvatskoj”, ispričao je Knežević. 

Od prvih alata za brizganje plastike, do pokretanja pogona za mašinsku obradu metala, ekstruzije plastičnih masa do pokretanja PVC regranulacije, kompanija je postepeno rasla – ali je za sve bilo potrebno okupiti ljude koji su znali svoj posao i imali želju za učenjem. 

“Najgore mi je bilo kada su mi ljudi govorili da ne može. Sve može. Moralo se raditi i pronalaziti put do rješenja, čak i tamo gdje se činilo da nema šanse. I danas je izazov. Gledamo da uvežemo naše znanje, da damo priliku mladim ljudima. Oni dođu iz škola i sa fakulteta, pa onda brzo prepoznaju koliko još moraju učiti da bi praktično savladali zanat”, pojašnjava Knežević. 

Milovan i dalje vjeruje da se plastičari u našoj zemlji mogu udružiti i olakšati sebi neke procese koji bi ih učinili konkurentnijim na međunarodnom tržištu. Njihova kompanija je prepoznata i od USAID-a kroz projekat “Diaspora Invest”, koji ih je uključio programe razmjene znanja sa našim stručnjacima iz dijaspore. Tako su ostvarili saradnju sa mentorom Ognjenom Vlačinom koji je volontirao svoje vrijeme za podršku domaćim privrednicima ovog kraja. 

“Potrebno je da zajedno radimo na centralizaciji snabdjevanja, povezivati se i podijeliti informacije o znanjima, iskustvima i praksama. Imamo dobru saradnju sa kolegama iz branše, idemo na sajmove, povezujemo se. Ali je ta saradnja i partnerstvo dugoročan proces na kojem moraš raditi stalno kako bi zadržao prilike i iskoristio šanse koje ti se pružaju na tržištu”, pojašnjava Milovan. 

 Za ulaganje je potrebna veća spremnost banaka na saradnju i prepoznavanje kompanija koje imaju potencijal za rast. 

“Imamo vlastitu proizvodnju alata što je prednost u ovom vremenu. Sada želimo raditi na jačanju vlastite distribucije i uvođenju praksi koje će unaprijediti zadovoljstvo poslovanja radnika. Izgradili smo ovdje odnos gdje nastojimo mlade ljude podsticati da uče i napreduju. Bez obzira  na stručnu spremu, i školovanje, većina ovog posla se uči kroz praksu. Vidim da nove generacije koje rade ovdje nisu samo fokusirane na platu, već na napredovanje i osposobljavanje. Želimo ih stimulisati te učiniti da svi razumiju da je cijeli tim odgovoran za uspjeh. Naši plastičari su prepoznati po kvaliteti rada, pouzdanosti, imamo mnoge komparativne prednosti. Ali zajedno možemo mnogo više”, zaključuje osnivač kompanije “Knežević Co”. 

Povezani članci