Politika

IGRE OKO AERODROMA SARAJEVO: Koncesija kao ozbiljna opcija

U posljednje vrijeme sve se više govori o davanju aerodroma u F BiH pod koncesiju, za što se otvoreno zalažu i strane diplomate u BiH. Ako je suditi prema riječima Matea Mandića, pomoćnika ministra prometa i komunikacija F BiH izvjesno je da bi se uskoro mogli razmatrati modeli davanja pod koncesiju sarajevskog aerodroma.

Sarajevski aerodrom u 2022. godini imao je 11 puta veću dobit nego tuzlanski, a aerodromi u Mostaru i Banjoj Luci godinama su u minusu. Međunarodni aerodrom Sarajevo je u 2022. godini bilježio, za naše prilike, impresivne rezultate. U prošloj godini, ovaj je aerodrom zaradio čak 66,5 miliona maraka te godinu završio u plusu od 13,8 miliona. Aerodrom je imao 526 zaposlenih.

Kada je riječ o koncesijama za sada je jedino sigurno da je uprava Međunarodnog aerodroma Sarajevo uradila analizu eventualnog davanja Cargo Centra pod koncesiju i proslijedila ga Ministarstvu prometa i komunikacija Vlade Federacije BiH na odobrenje i nije se spominjala koncesija na kompletan Međunarodni aerodrom Sarajevo.

Iz Vlade F BiH tvrde da sklužbeno nisu primili nikakvu analizu za koncesiju Cargo Centra od uprave Sarajevskog aerodroma. Oni kažu da po Zakonu o koncesijama Komisija za koncesije priprema dokument o politici dodjele u kojem se daje opis privrednih sektora i industrijskih oblasti koje se mogu delegirati ili dodijeliti domaćim i stranim pravnim osobama. Dokument o politici podnosi se Vladi FBiH, o kojem se izjašnjava u roku od 30 dana od dana prijema. Usvojeni dokument o politici Vlada FBiH dostavlja Parlamentu Federacije BiH kao informaciju. 

- Dokument o politici objavljuje se u Službenim novinama Federacije BiH. U odnosu na dokument o politici Međunarodni aerodrom Sarajevo je cjelokupni gore navedenu proceduru prošao i to je objavljeno u Službenim novinama FBiH. S obzirom na navedene usvojene strateške dokumente u narednome periodu Vlada FBiH će razmatrati modele koncesije cjelokupnoga Međunarodnoga aerodroma Sarajevo kako je i propisano u strateškim dokumentima – kazao  je Amadeo Mandić, pomoćnik ministra prometa i komunikacija.

Smatramo da potpuna koncesija Međunarodnog aerodroma Sarajevo nije od javnog interesa, posebno uzimajući u obzir činjenicu da smo profitabilno preduzeće od strateške važnosti za državu, a iz Vlade FBiH poručuju da će uskoro razmatrati  davanje aerodroma pod koncesiju, ističu iz Aerodroa Sarajevo.

- U Međunarodni aerodrom Sarajevo se jako puno investiralo, riješeni su decenijski problemi koji su postojali, zbog čega smatramo da aerodrom treba da ostane vlasništvo FBiH. Aerodrom Sarajevo je glavni generator razvoja privrede na svim nivoima i u tome aktivno dajemo svoj doprinos. Mi smo prepoznali hibridni model koncesije kao optimalan, u kojem koncesionar investira u projekat, a zauzvrat u odgovarajućem procentualnom iznosu učestvuje u raspodjeli dobiti, odnosno upravljanju i vlasništvu.

Krajnji cilj investiranja bi bio povećanje broja destinacija aviooperacija i putnika, za što smo apsolutno opredijeljeni. U ovom slučaju Međunarodni aerodrom Sarajevo ostaje operator, zaposlenici se zadržavaju, a po isteku koncesijskog perioda, cjelokupna imovina ostaje vlasništvo FBiH. U konačnici, krajnju odluku o dodjeli aerodroma pod koncesiju donosi naš vlasnik, Vlada FBiH - stav je iz Međunarodnog aerodroma Sarajevo.

Povezani članci