Zbog problema s kojima se suočavaju, ali i nedostatka domaćih kapaciteta za razvoj njihove infrastrukture, sve su glasnije inicijative da i bh. aerodromi budu ponuđeni zainteresiranim investitorima kako bi pokušali dostići promet kakav imaju aerodromi u regionu.
Prije dva mjeseca i međunarodni zvaničnici pozvali su domaće vlasti da prioritet daju uspostavi zakonskih okvira koji će omogućiti javno-privatno partnerstvo i koncesije te potaknuti privatna ulaganja.
U pismu ambasadora SAD i EU Majkla Marfija (Michael Murphy) i Johana Satlera (Johann Sattler) istaknuto je da se koncesije za rad aerodroma ne mogu dalje racionalno odgađati.
- Ne trebaju nam međunarodni zvaničnici da bismo znali da našim građanima i poslovnoj zajednici nije ponuđen dovoljan broj destinacija s naša četiri aerodroma. Imajući u vidu da su koncesioni ugovori rezultat pregovora, ako je moguće ispregovarati veći broj putnika i destinacija, onda ne trebamo puno razmišljati o tome. Da bismo to saznali, moramo započeti pregovore - kaže Edin Forto, ministar komunikacija i prometa BiH.
On dodaje da se, nakon razgovora s ekspertima, čini da bi i s postojećom infrastrukturom Sarajevski aerodrom godišnje mogao imati milion putnika više.
- Svaki od tih putnika je propuštena šansa. Podsjećam, koncesija je svojevrsni ugovor o najmu. To nije prodaja državne imovine. Aerodrom ostaje u državnom vlasništvu. Postoji spremna dokumentacija koja predviđa otvaranje pregovora za Sarajevski aerodrom, uz posredovanje grupacije Svjetske banke. Volio bih da Federalna vlada potpiše tu dokumentaciju i krene u pregovore. Ako pregovori pokažu da se koncesija ne isplati, uvijek se može odustati - ističe Forto.
Aerodromi su, kako je Forto naveo, naš prozor u svijet.
- Oni podižu kvalitet života građanima, pomažu poslovnoj zajednici, dovode turiste i naše ljude koji žive vani da svoje resurse troše u BiH. Ako smo saglasni u vezi s tim, onda je potrebno učiniti sve da se poveća broj putnika i destinacija. Vjerujem da bi izdavanje aerodroma u najam putem koncesije pomoglo - naglašava ministar Edin Forto.
Evropska unija u avgustu je izdvojila 350.000 KM za izradu strategije razvoja i unapređenja poslovanja Aerodroma Mostar, koji godinama posluje s velikim gubicima. Probleme Aerodroma u Tuzli pokušava riješiti Vlada TK, koja je nedavno usmjerila dodatnih 2,5 miliona KM za subvencioniranje letova. Iako bilježi rast broja putnika, Banja Luka, također, značajno zaostaje.