Prema navodima iz teksta Večernjeg lista BiH jasno je da se među hrvatskim političkim predstavnicima upalio alarm. Problem im je da se sigurnost saobraćaja prenese na federalni nivo. Koliko ih je to pogodilo pokazuje činjenica da se Trojka optužuje kako ide stopama SDA i DF-a. Zato tekst Večernjeg lista BIH prenosimo u cijelosti, bez intervencija.
Neovisno o tome što je politika SDA i DF-a otišla u oporbu prije gotovo godinu dana, partneri iz bošnjačkih političkih stranaka nastavili su se isto ponašati u cilju potpune unitarizacije nadležnosti nad Federacijom i postupnog pretvaranja županija u praznu ljušturu, a što je pak dio plana dominacije brojnijeg naroda nad Hrvatima, piše Večernji list BiH.
Nakon što je uspio proći neusuglašeni, neustavni dokument o izmišljenim federalnim obilježjima na odorama županijskih policajaca, sada se ide korak dalje s pokušajem da u oblasti sigurnosti prometa na cestama ovlada Federalna uprava policije umjesto županijskih policija kojima taj dio posla predstavlja najmanje polovinu angažiranja. Takav prijedlog iznesen je na nedavno održanoj koordinaciji predstavnika federalnog i županijskih policijskih ravnatelja. U svojim prijašnjim komentarima hrvatski predstavnici iz županija odbacili su prijedloge koji navodno dolaze iz Federalne uprave policije, odnosno od tamošnjeg ravnatelja po odobrenju Vahidina Munjića. On je, pozivajući se na navodne sastanke s navodnim predstavnicima Autocesta FBiH, predložio izmjene propisa kojima bi se posve otela nadležnost županijskim policijskim agencijama nad brzim cestama i autocestama na području FBiH.
Čak iako je riječ i po Ustavu FBiH, ali i zakonima o sigurnosti u cestovnom prometu na razini BiH odnosno entiteta FBiH, o isključivoj nadležnosti županijskih policija. Tako Vahidin Munjić u jednom od dopisa objašnjava prijedloge izmjena zakonskih propisa, u čijem su posjedu i hrvatski policijski službenici, te pokušava na krajnje čudan način pravdati ovo ustavno nasilje, koje čak graniči s državnim udarom na niže razine vlasti.
– Utvrđeno je kako su javne ceste (autoceste i brze ceste), kao ceste najvišeg ranga, specifične u odnosu na druge kategorije cesta zbog frekventnosti, brzine prohodnosti te uopće zbog sigurnosti i razine usluga koje trebaju ponuditi ne samo korisnicima već i cjelokupnoj državi u okviru njezine kritične infrastrukture, prema kojoj se mora pristupiti s velikom pozornošću. Ovdje se posebno ističe aspekt razine sigurnosti i brzine reakcije policijskih tijela koji, nažalost, povremeno dolazi u pitanje kada se uzme u obzir činjenica da postojeće autoceste i brze ceste na području FBiH prolaze naizmjenično kroz više županija i općina, što podrazumijeva angažiranje i suradnju više policijskih uprava na području FBiH, što otežava rad županijskih ministarstava unutarnjih poslova zbog teritorijalne nadležnosti u djelovanju – navodi u svom dokumentu ravnatelj Munjić.
Nakon toga brzo prelazi na ono konkretno i otkriva nakane te kaže kako, “uzimajući u obzir činjenicu da su autoceste i brze ceste u vlasništvu FBiH, Federalna uprava policije podnosi inicijativu da sve poslove sigurnosti u vezi s autocestama i brzim cestama treba preuzeti FBiH, odnosno MUP FBiH i Federalna uprava policije”. Nakon toga kreću objašnjenja koja nemaju utemeljenja u logici, Ustavu, zakonima, nego isključivo u želji bošnjačke politike da FBiH pretvori u entitet po mjeri samo jednoga naroda. A prve na udaru te politike dulje od dva desetljeća su županije.
Ne bježi pri tome Vahidin Munjić ni od navoda da sadašnji zakoni daju za pravo županijama, no na jednom mjestu njegova dokumenta sve se razotkriva pravim rječnikom da se “prenese na FBiH” pitanje sigurnosti prometa, gdje je naišao na jasne otpore i protivljenja hrvatskih dužnosnika u županijama i FBiH ovakvim prijedlozima.