BH Telecom
Društvo

TUNEL NADE U FBIH: Para nema, više kopaju policajci nego građevinci

Federalni zastupnik Amir Ibrović (DF) u okviru zastupničkog sata na sjednici Zastupničkog doma Parlamenta Federacije BiH zatražio je informaciju od Kantonalnog tužilaštva Kantona Sarajevo u vezi sa predmetom "Tunel Hranjen". Tužilaštvo je izvijestilo Ibrovića kako su analizirali obimnu dokaznu građu u šest kartonskih kutija, 43 registratora, 26 građevinskih knjiga...Nova trasa bi bila u dužini od 19,4 kilometra 

Izgradnja tunela počela je 2018. godine i nije ni blizu završetka. Do sada je u izgradnju uloženo više do 350 miliona KM. Tunel Hranjen se gradi u sklopu brze ceste Sarajevo - Goražde i predstavlja historijski projekat za Goražde. Prvobitno je trebao biti završen za 36 mjeseci.

Izgradnjom tunela Hranjen cestovna udaljenost Goražda i Sarajeva sa sadašnjih 95,6 smanjila bi se na 56 kilometara. S obzirom na kvalitet nove trase koja bi bila u dužini od 19,4 kilometra, vožnja između Sarajeva i Goražda bi trajala 45 minuta, umjesto dosadašnjih sat i po. 

"Kantonalno tužilaštvo Kantona Sarajevo ima formiran predmet povodom izvođenja radova na tunelu Hranjen pa su tokom proteklog perioda provođene intenzivne aktivnosti na analiziranju obimne dokazne građe i to šest kartonskih kutija sa po 12 registratora, 43 elaborata (43 registratora) te 42 prateća CD-a sa dokumentacijom koju u naravi čini kompletna dokumentacija vezana za javne nabavke za odabir izvođača i nadzora / inženjera. Zatim, ugovorna dokumentacija, 26 građevinskih knjiga, 31 građevinski dnevnik, 26 privremenih situacija, 150 zapisnika sa koordinacionih sastanaka naručilaca, inženjera i izvođača, više izjava do sada saslušanih svjedoka i izvještaja vještaka, dokumentacija koja se odnosi na projektna rješenja...", naveli su iz Tužilaštva. 

Nema posebnog koda u budžetu FBiH za Tunel Hranjen  Dodaju kako je u decembru prošle godine sačinjen i izvještaj, te formiran tužilački tim. 

"U narednom periodu planirano je pod nadzorom postupajućih tužilaca provoditi dalje aktivnosti od ovlaštene policijske agencije. Ovisno o daljem toku aktivnosti može se ukazati potrebnim i provođenje složenih i obimnih vještačenja u cilju utvrđivanja relevantnih činjenica u konkretnom predmetu", navedeno je iz Kantonalnog tužilaštva KS. 

Federalna delegatkinja Aida Obuća (SDA) u više navrata je pitala nadležne u Vladi Federacije šta je sa projektom tunel Hranjen, da li je od njega Vlada FBiH na čelu s premijerom Nerminom Nikšićem odustala. 

"Poseban kod koji je bio za tunel Hranjen više nije planiran u budžetu, već su sredstva akumulirana za finansiranje svih infrastrukturnih projekata za cijelu FBiH. Nažalost, primjećujem da realizacija tunela Hranjen više nije u primarnom fokusu vlade niti ministarstva kao i Autocesta FBiH. Nedostaju informacije koliko je trenutno iskopano primarne i sekundarne tunelske cijevi te u kojoj su fazi radovi. Koliko mi je poznato više niko sa nivoa Bosansko-podrinjskog kantona Goražde nije član grupe za koordinaciju praćenja rada na izgradnji tunela, jer je dolaskom ove vlade premijer BPK smijenjen sa te pozicije. S obzirom na to da je ovaj projekat od velikog značaja ne smo za Goražde nego i za FBiH, očekujem prije svega veću ozbiljnost kantonalne vlasti u smislu insistiranja na bržem i kvalitetnijem radu, a od federalnog nivoa da pokažu svoju opredijeljenost i finansijsku i političku podršku ovom projektu", kazala je Obuća.

Povezani članci