Društvo

TUNEL MORA BITI PROBIJEN: Generacijski projekat približavanja Goražda i Sarajeva visi između kriminala i populizma

Tunel Hranjen je generacijski projekat za Goražde. Tunel Hranjen je posljednja slamka spasa da se održi život na rijeci Drini. Tunel Hranjen političari su pretvorili u nadu i strepnju ljudi koji ne žele ništa drugo nego da se ta „rupa“ od Sarajeva prema Goraždu konačno probije.Političarima on je ipak nešto drugo.

Piše: BRANISLAV BOGDANOVIĆ (Ljudski.ba)

To je sredstvo za međusobne obračune, s razlogom. Jedni još nisu dokazali da je mrak pojeo dio para namjenjenih za izgradnju, drugi baš i ne traže pare, zadovoljavaju se manama vlasti tek toliko da bi napravili „selfi konferenciju“ i bez puno truda i inovativnosti osvojili poneki politički poen. A kada i kako će tunel biti završen nikoga čini se nije previše briga. Dok se radi vlast će da se fali, dok se ne završi opozicija će da kudi, običan čovjek od toga može samo da poludi.

Preduzeće Autoceste Federacije Bosne i Hercegovine (AC FBiH) i kompanija Euro-asfalt 29. jula su potpisali ugovor za nastavak gradnje tunela Hranjen kojim će se skratiti dužina putovanja od Sarajeva do Goražda. Ugovor je vrijedan 39,3 miliona KM, saopćili su iz AC FBiH.Sedmicu ranije ispred tunela su se slikali SDP -ovci i pitali što se ne gradi.

- Ovaj put nije značajan samo za Goražde i FBIH već državu Bosnu i Hercegovinu i kompletnu regiju. Nama je svaka godina koja prođe bitna, moramo objasniti javnosti šta se dešava sa tunelom. Pozivam sve nadležne, od premijera Novalića i Vlade Federacije BIH, predstavnike Autocesta, BPK Goražde i druge da nam daju odgovore na pitanja. Dužni su objasniti građanima šta se dešava sa tunelom Hranjen”, poručio je gradonačelnik Goražda Ernest Imamović.

SDP- ovci su ponovili pitanja u vezi utroška sredstava, povećanja cijene, pozvali građane da se trgnu.

- Ako je Federacija ove godine hajrovala milijardu više od planiranog, a ako je samo 3 posto od te milijarde za ovaj projekt onda tu nešto nije uredu”, rekao je Damir Mašić, zastupnik u Parlamentu F BiH.

Njegov kolega iz DF -a Dževad Adžem, čiji angažman je značajno doprinio da BPK Goražde ove godine dobije značajniju podršku Vlade F BiH, kritikovao je populizam SDP -a. Njemu je čudno da oni koji kao vlast u gradu Goražde ne rješavaju ključne probleme, ukazuju na tuđe propuste,

- Kada sam vidio pres SDP pomislio sam da se konačno otvaraju radovi na izgradnji gradske deponije smeća, kad ono....briga za brzu cestu, naopisao je Adžem.
SDP je kritikovala i lokalna SDA.

- Preuranjen je predizborni skup SDP-a koji su u Goraždu održali gradonačelnik Grada Goražda Ernest Imamović i federalni zastupnik Damir Mašić. Populizam i retorika u kojoj se nazor traže afere tamo gdje ih nema svojstven je samo onima koji svoj nerad pokušavaju sakriti tako što će iznositi neistine. Oni bi očigledno najsretniji i bili kada tunel Hranjen ne bi bio sagrađen, kako bi mogli ponavljati svoje optužbe, istakli su iz SDA BPK Goražde.

SDA se valjda drži riječi federalnog premijera Fadila Novalića sa početka priče o tunelu.

“Investirajući 60 miliona maraka smo krenuli na put sa koga nema povratka i to je sreća. Nema povratka", rekao je premijer Vlade Federacije BiH Fadil Novalić. 

A sreća je  kratko trajala. Budžet se istopio na pola tunela. Mašine su bile ugašene, a za svjetlo na kraju tunela nedostaje još samo 100 miliona maraka.  
Premijerka BPK Goražde nikada nije sumnjala da tunel neće bioti završen i da bi mogao služiti za „proizvodnju gljiva“ na što su mnogi aludirali. Tokom cijelog mandata ulagala je trud i koristila svoj uticaj da se ova priča nastavi.

Ono što će vlast prešutati je da je osigurana tek trećina ili manje sredstava potrebnih da se projekat dovede do kraja.U zaborav se želi gurnuti i sumnja da se u tunelskom mraku udvostručila investicija, da je isplivalo namještanje tendera, ali i voda iz rijeke Čvrsnice koja plavi tunel. Neki su gradonačelniku Goražda predlagali da se ta voda sakupi i riješi prekidanje u vodosnabdijevanju grada.O tome na presu nije bilo riječi.

Umjesto njih govorio je Adžem koji je posjetio kolegu Mašića da je završetak tunela u zvaničnim dokumentima planiran do 2030. Do tada je nabrojao najmanje osam ključnih stvari kojima bi se SDP i njegove kolege iz „trojke“ umjesto „second hand“ pomoći Goraždu trebali baviti.To je kaže Adžem za početak dovoljno razloga da se gradska administracija, vijeće i gradonačelnik bave poslom iz nadležnosti predviđenim Zakonom o principima lokalne  samouprave,,,,,,Uz to iznio je nadu da njegov osvrt neće biti pogrešno protumačen. 

Navijača ima s obje strane, a pogrešnih poteza isto. Ljudski je vjerovati,željeti i boriti se da tunel bude završen.

Povezani članci