Društvo

MISTERIJA TUNELA HRANJEN: Pozder kritikuje rast troškova, Ćulov se raduje vodi

Prije nekoliko dana premijer BPK Goražde Edin Ćulov za 100 dana rada njegove vlade pohvalio se ubrzanjem i transparentnijom gradnjom tunela Hranjen, što nije u nadležnosti ovog nivoa vlasti. Drugačije informacije ovih dana je u javnost plasirala Nasiha Pozder iz Naše stranke koja u kontinuitetu kritikuje način realizacije ovog za Goražde najvažnijeg poslijeratnog projekta.

Ne znam sjećate li se još priče o tunelu Hranjen…ta “paušalna” procjena Autocesta FBiH i Vlade Fadila Novalića koštala nas je prvo 80, a zatim su procijenili da bi trebalo još 40 miliona KM, dakle 120. Do sada. Najnovija paušalna procjena istog tima Autoceste FBiH i Vlada Fadila Novalića, koštaće nas 200 miliona eura više nego je bilo planirano…evo i zašto:

“Tada je predviđeni iznos bio paušalan i nije bio baziran na procjeni jer nije postojala projektna dokumentacija, pa se mislilo da je ta dionica, uslovno rečeno, lagana za gradnju. Nakon izrade projektne dokumentacije došlo se do konkretnih podataka o obimu posla koji treba uraditi, te je tada napravljena procjena, početkom prošle godine i ona je iznosila 286 miliona eura bez PDV", pojasnili su iz Autocesta.

- Čuj “mislilo”, čuj “procjena”, pa aferim procjenitelji i mislioci, napisala je Pozder.

Premijer BPK Goražde barata s cifrom do 300 miliona KM koje bi trebale biti dovoljne da prvi automobil prođe kroz tunel do 2027. godine.

- Siguran sam da dolazi bolje vrijeme za građane BPK i  za par godina, ubjeđen sam, biće druga klima, raspoloženje, zadovoljstvo i sreća“ – kazao je Ćulov.

Oduševljen je tunelom jer se zbog promjene trase naišlo na vodu koja je otežala radove i podigla njihovu cijenu. U toj vodi Ćulov vidi šansu za vodosnabdjevanje Goražda iako se vjerovalo da je Fabrika vode u Vitkovićima trajno rješenje za Goražde. 

Izuzetno sam oduševljen velikim količinama vode koje su pronađene uz tunel. Sve pravne procedure su u toku, formirana komisija i planiran angažman struke za analizu te vode i njenog iskorištenja  za gradsku mrežu, kaže Ćulov.

A gradska mreža je šuplja. Goražde skoro svaki dan ima prekid u vodosnabdjevanju. To nema veze s količinama vode, Fabrika vode u Vitkovićima je ima više nego dovoljno, ali pucaju cijevi u gradskom vodovodu. 

Ako se Goražde odluči dovoditi vodu iz tunela Hranjen bio bi to treći projekat u oblasti vodosnabdjevanja. Donirana francuska fabrika vode na splavištu je u velikoj mjeri devastirana, a iz općine Goražde su se zalagali za obnavljanje vodosnabdjevanja grada iz Čajniča koje je prekinuto početkom rata.

 

 

 

Povezani članci