Drage efendije, hodže, imami, mutevelije i sl. u Brčko distriktu BiH građani vjernici upitali bi vas nešto a to je “JE LI VAS STID I IMATE LI OBRAZA!?”-pitanje je koje se u medijima pojavilo oko članarine u IZ BiH.Nakon tendencioznih i zlonamjernih komentara o Pravilniku o članarini na području Medžlisa Islamske zajednice Brčko, a potom i cijele Islamske zajednice na nekoliko bosanskohercegovačkih portala, iz spomenutog Medžlisa su se oglasili saopštenjem.
Pravilnik iz Brčkog uzburkao je javnost. Mediji koji su ga kritizirali izdvojili su ovaj dio: Plaćanjem članarine članovima Islamske zajednice se omogućava izvršavanje obreda i drugih aktivnosti:
a) Dnevni namazi
b) Džuma namaz
c) Bajram namazi
d) Teravih namaz
e) Mektebska nastava za djecu
f) Ostali vidovi vjerske edukacije
g) Džem,atske svečanosti
h) Te drugi vjerski programi Islamske zajednice u BiH
Članovi i pripadnici islamske zajednice na području cijele Islamske zajednice ostvaruju prava iz prethodnog stava (Član 10. Pravilnika o članstvu i članarini MIZ Brčko).
Ovo vjerovatno nigdje u svijetu ne postoji da moraš plaćati novcima kako bi se pomolio i klanjao dragom Allahu. Vrlo drsko , nevjerovatno i apusrdno ljudi nemaju šta da jedu i bore se kroz život i sada im treba neko naplaćivati što se klanjaju i mole dragom Allahu.Ovo definitivno asocira na pokušaj monopola kako bi se druge firme za pružanje pogrebnih usluga ugasile s ciljem da se selektirane firme novim Pravilnikom, nepotizmom i slično obavljale isti posao te masno naplaćivale od vjernika i sl.Slobodno možemo reći ukoliko se ovako nastavi građani će do Ramazana morati plaćati članarinu da bi postili sveti mjesec Ramazan. No vrlo interesantna činjenica u novom pravilniku IZ BRČKO je da se popis novih članova i “PREBROJAVANJE” starih odvija u periodu od 01.01.2024 do 30.06.2024 odnosno u istom periodu kada počinju pripreme za političku izbornu kampanju za lokalne izbore 2024 godine u BiH, samo je dio negativnih komentara.
Iz IZ Brčko stiglo je pojašnjenje. Istankuto da Islamska zajednica nije nikada vršila diskriminaciju muslimana na području svoga djelovanja u svim formama koje podrazumijevaju ličnu, vjersku dužnost muslimana kao što su obavljanje dnevnih namaza u džamiji, džuma-namaz, bajram-namaz, mektepska pouka i slično.
Saopštenjem je istaknuta razlika između termina "član" i termina "pripadnik" Islamske zajednice. S obzirom na to da nisu svi muslimani članovi Islamske zajednice, jer je članstvo dobrovoljno, Pravilnik uvodi i termin "pripadnici Islamske zajednice".
- To su naše džematlije koji se izjašnjavaju kao vjernici, muslimani ali nisu članovi Islamske zajednice. Uz to se pojašnjava da bez članarine onih koji su članovi, Islamska zajednica ne bi mogla muslimanima ovih i širih prostora omogućiti sve to - navodi se u pojašnjenju.
Također se ističe da nikad i nigdje nije navedeno da oni koji nisu članovi Islamske zajednice nemaju spomenuta prava, te da sporni komentari mogu biti posljedica loše namjere ili neznanja.
- Najbolje je na ovakve napade reagovati istinom, a za nju se mora boriti na način da se bude prisutno u medijskom prostoru, jer mnogo je neznanja, ali i zle namjere. To dvoje u kombinaciji stvara negativan efekat. Nismo sigurni je li u ovom slučaju riječ o kolosalnom neznanju ili klevetničkom porivu, ali ono što je napisano je apsolutna neistina - rekao je za Preporod.info glavni imam MIZ Brčko Mustafa-ef. Gobeljić
Osvrnuo se i na proces centralizacije u medžlisima, te istakao kako postoji uvjerenje da će to biti uspješno realizovano.
- Uvjereni smo da je to zdrava i neophodna aktivnost koju je Islamska zajednica konačno pokrenula, te da će to naše džematlije vrlo brzo shvatiti. Veliki broj njih, onda kada imamo priliku da predstavimo činjenice, je prihvatio to kao ideju. Nadam se da neće biti problema prilikom realizacije - kazao je Gobeljić.
Istaknuta je i obavijest da će Medžlis Brčko uvesti određene instrumentarije na osnovu kojih će porodice koje se nalaze u nezavidnoj socijalnoj situaciji biti potpuno oslobođene plaćanja članarine ili će ona biti isključivo simboličkog karaktera.