Društvo

HERCEGOVINA ĆE DA SE TRESE: Mašine spremne za nove dionice autoputa

U nekoliko idućih mjeseci kompletan koridor Vc trebao bi biti u izgradnji, odnosno radovi bi trebali početi i na preostalim dionicama ove prometnice koja će po svojoj izgradnji predstavljati žilu kucavicu ove zemlje jer će omogućiti da se veliki dio srednje Evrope poveže s jugoistočnom Evropom i Jadranskim morem.

Kako su objasnili iz JP Autoceste Federacije BiH, trenutno se radi na aktivnostima koje bi trebale osigurati ugovaranje dionice Mostar sjever – Mostar jug, zatim jedne od najznačajnijih dionica koridora Vc tunela Prenj, čiji će završetak ujedno označavati i završetak izgradnje ove prometnice, kao i tunela Kvanj. Prema riječima v. d. direktora JP Autoceste Federacije BiH Denisa Lasića, plan je u ovoj godini u Hercegovini početi izgradnju 30 kilometara autoceste. Također se planira i ugovaranje preostale posljednje dionice na sjevernom dijelu koridora Vc na potezu od Maglaja do Žepča u dužini od 12 kilometara.

Početkom radova na spomenutoj dionici u izgradnji će biti kompletan sjeverni dio koridora Vc. Lasić navodi i kako je plan tokom prve polovine sljedeće godine ugovoriti i dionicu Mostar jug – tunel Kvanj.

Uz početak radova na ovoj dionici u izgradnji će biti kompletan južni dio koridora Vc. Kako bi radovi bili kompletirani, potrebno je osigurati sredstva i raspisati natječaj za dionicu od Bradine do ulaza u tunel Prenj, a koja je trenutačno u fazi izrade projektne dokumentacije.

Kada je riječ o tunelu Prenj, iz JP Autoceste FBiH ustvrdili su kako će to biti tehnički najzahtjevnija i jedna od najkompleksnijih građevina u povijesti građevinarstva Bosne i Hercegovine. Kako bi se taj građevinski pothvat ostvario, pomoći će Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) i Evropska investicijska banka (EIB), koje će izgradnju tunela Prenj i prilaznih dionica finansirati s po 300 miliona eura (ukupno 600 miliona eura).

Što će biti završeno

Tunel Prenj će biti na dionici autoceste između Konjica i Mostara i bit će najduži tunel na koridoru Vc, deveti najduži tunel u Evropi i 30. najduži tunel u svijetu. Preciznije, njegova dužina će iznositi 10,9 kilometara. Procjena je da će izgradnja stajati 400 miliona eura te će trajati šest godina. Tunel će imati dvije tunelske cijevi i veliki broj poprečnih veza između cijevi, inteligentni sustav upravljanja prometom, reguliranu separatnu odvodnju stijenske vode i vode s prometnice, opsežno osvjetljenje i signalizaciju.

Ovo će biti prvi tunel u Bosni i Hercegovini i regiji duži od šest kilometara. Važno je naglasiti kako će se izgradnjom tunela Prenj vrijeme putovanja na relaciji Sarajevo – Mostar skratiti s dva sata na nešto manje od jednog sata. Prema najavama iz JP Autoceste Federacije BiH, do kraja ove godine kroz Hercegovinu će biti završen i spojen 21 kilometar autoceste.

Prema Lasićevim riječima, dionica Počitelj – Zvirovići bit će završena i puštena u promet do kraja ove godine. Riječ je o dionici koja se veže na već ranije izgrađenu dionicu Zvirovići – Bijača, a koja je već neko vrijeme u funkciji. Radovi se odvijaju i na sjeveru zemlje. – Kada je riječ o sjevernom dijelu koridora Vc, krajem sljedeće godine bit će pušten u promet 21 kilometar.

Korisnici će imati mogućnost voziti se autocestom bez prekida u dužini od oko 120 kilometara, od Bradine na ulazu u Hercegovinu do Poprikuša nadomak Žepča – kazao je Lasić. Dodao je i kako je trenutno na izgradnji koridora Vc aktivno osam gradilišta, odnosno da se radi na izgradnji ukupno 61 kilometra ove prometnice kroz cijelu FBiH.

Povezani članci