Društvo

ČEKAJUĆI NAJVAŽNIJI TUNEL: Nije svejedno kad će biti završen, život curi iz grada

Nakon skoro godinu i po pauze, početkom 2023. ponovo su intenzivirani radovi na probijanju tunela Hranjen. To je omogućeno nakon što je Vlada FBiH osigurala 39.339.000 KM u okviru Programa utroška dijela sredstava. Trenutni ugovor važi do septembra, a zahvaljujući izdvajanjima većim od 100 miliona KM, koliko je do sada utrošeno u izgradnju tunela, probijeno je skoro 50 posto dužine. Tačnije, sa sjeverne strane tunela iskopano je 800, a sa južne 1.800 metara.

”Do sada je betonirano oko 20 posto iskopa, što predstavlja drugu fazu projekta. Probijanje tunela trebalo bi biti završeno za 2,5 do tri godine, a kada će u potpunosti projekat biti finaliziran je zaista teško precizirati s obzirom na to da sve zavisi od finansijskih sredstava. Što se tiče poteškoća, ne bi ih trebalo više biti, ni sa geološke strane ni sa podzemnim vodama koje su stvarale ogromne probleme”, kazao nam je Ivan Mlakić, glavni nadzorni inžinjer za tunel Hranjen.

Krajem maja iz preduzeća Autoceste Federacije BiH najavili su početak završnih radova izgradnje tunela Hranjen u cjelokupnom iznosu od 123 miliona KM, za što će uskoro biti raspisan javni tender. Također, za neometane radove u slučaju žalbe na tender osigurano je 6,7 miliona KM, što je omogućeno na osnovu Odluke u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama. 

Podsjećamo da će tunel Hranjen u dužini od 5,5 kilometara, zajedno sa 13 kilometara vanjskog dijela brze ceste, putovanje od Sarajeva do Goražda skratiti sa 96 na 56 kilometara te će za putovanje biti potrebno 45 minuta manje. Trenutno se do ovog grada na obalama Drine može stići iz nekoliko pravaca, ali svaki od njih iziskuje skoro dva sata vožnje, što je posebno problematično u zimskim danima, kada su ceste slabo ili nikako očišćene.

“To je najvažniji projekat za naš grad. Prioritet svih prioriteta, ne samo našem gradu nego čitavoj Gornjodrinskoj regiji. O ovom tunelu i skraćivanju puta do Sarajeva priča se još od prije rata. Tunel će za 45 minuta skratiti putovanje od Sarajeva do Goražda, što ima ogroman značaj za naše privrednike. Podsjećam da smo mi grad koji je u ovom kvartalu imao najviše izvoza u čitavoj BiH. Nije svejedno hoće li se tunel završiti za pet, deset ili petnaest godina. Posebno zbog građana koji živi u mjestima oko gradilišta. Kamioni teški nekoliko desetina tona uništavaju lokalne puteve i svakodnevno narušavaju mir lokalnog stanovništva”, kazao je Ernest Imamović, gradonačelnik Goražda za Oslobođenje.

Ukoliko se zaista nastavi raditi ovim tempom, te sredstva budu u potpunosti osigurana, jasno je da se potpuna finalizacija projekta ne može očekivati prije 2030. godine te se javnost s razlogom pita da li će ga tada imati ko koristiti. Podsjećamo da je grad Goražde od kraja rata do danas napustilo više od 30 posto stanovništva.

Povezani članci