Psiholog i politički analitičar Ibrahim Prohić je kroiz svoj „Psihološki praktikum“ koji vodi već neko vrijeme na društvenim mrežama oštro je kritikovao inertnost građanski orhentiranih stranaka povodom moguće krađe izborne volje birača. U Banja Luci se održavaju protesti, u Sarajevu ih nema. Zašto!?
Najnoviji post Prohić je počeo sa rečenicom „spavaj drago moje Sarajevo“.
- U Banja Lucin su zakazani protesti građana,u organizaciji opozicionih stranaka zbog osnovane sumnje u krađu na minulim izborima. Drugi put u pet dana. A, Sarajevo šuti!? Zašto?- pita se Prohić.
Pita se da li to znači da u Sarajevu, u F BiH, nije bilo krađe!?
- Švrakino Selo nije daleko, ni Stari grad u Sarajevu, ni Zenica...Ili se to, tamo u Banja Luci, u RS-u ne tiče Sarajeva, ili se ovdje ne razumije bit društvenih procesa?! – nastavlja Prohić.
Podsjetio nas je na onu antologijsku gluppost kad je JNA napala Ravno 92. ¸¸Nije to naš rat¸¸ !? Ispada sada da, nisu to naši izbori (u RS) !? Nastavlja sa stihovima,iz poznate pjesme „sve je isto samo njega nema“!?
- Dokle se prostire Sarajevo? Do Marindvora, do Iliidže, do Kozje ćuprije...? Ako si glavni grad države onda si to za svaku tačku na mapi, za svaki pedalj zemlje, za svakog svog čovjeka gdje god da se nalazi! Vrijedi li i za ljeviicu (građansku opciju) ona druga antologijska glupost da jedna opština u Sarajevu vrijedi više nego ostalih deset!? – propituje Prohić i pita „ko je uopšte to SARAJEVO?
Njegova dilema je postoji li osim ¸¸Sarajeva¸¸ i ¸¸poliltičkog Sarajeva¸¸, i pravo Sarajevo , onakvo kakvo je bilo i kakvim se i danas u svojoj autpercepciji diči!? Je li Sarajevo politički i kao društvena zajednica drugačije , bolje od ostatka zemlje i može li jedan dio (grad , regija...) biti bolji od društvene cjeline , odnosno od stanja u političkom polju ?
- Teoretski može. Teško. Ali može. Nije dovolljno tvrditi da si drugačiji, nužno je da si stvarno drugačiji. Dokle se prostire F BiH ? Do Tuzle, Zenice i Konjica...? U BiH djeluju dvije retrogradne i destruktivne orjentacije,. Segregacijska sa pritajenim separatizmom i druga koja je otvoreno separatistička. Neću se zamarati sa lažnim patriotizmom (SDA). Šta je s četvrtim ideološkim, političkim i društvenim konstituentom, odnosno sa orjentacijom koja bi bila integralistička i koju prve dvije orjentacije optužuju za unitarizam, a treća sunjiči za patriotsku izdaju? Postoji li društveni i politički kapacitet koji ima viiziju rekonstrukcije društvene zajednice u BiH? – napisao je Prohić.
Dalje kaže ako postoji očekivalo bi se da prepoznaju da se ovo što se dešava u Banja Luci i RS tiče cjeline društvenog i pollitičkog bića BiH!?
- Da skratim, te da osim pitanja ponudim barem jedan odgovor ili tvrdnju. Dok (kolokvijalno rečeno) Sarajevo, Mostar, Banjaluka i Tuzla ne budu sposobni definirati i realizirati agendu „ZAJEDNIČKE SUDBINE“ svih građana i svih dijelova zemlje, tj društva, dotle nema izlaska iz političke i društvene krize. Sve dok je Saarajevo ostrvo, „rebublika“¸ za sebe nema iskoraka. Da paarafraziram poznatu poruku H.A. Samarana na zatvaranju Olimoijade u Sarajevu (¸¸Doviđenja drago Sarajevo¸¸)...PROBUDI SE DRAGO SARAJEVO! , zaključio je Prohić.