Vaše priče

BRAVO ZA SARAJEVO: Najbolje vođeni aerodrom u regiji, spajaju Istok i Zapad

Uprava Međunarodnog aerodroma Sarajevo predvođena direktorom Alanom Bajićem je napravila ogroman posao. Koliko puta sam rekao da su u samo 3 godine napravili posao za koji bi drugima trebalo 30 i više godine. Sve su reorganizirali, sredili i ispravili sve repove prošlosti, napravili novi terminal, upravnu i tehničku zgradu, novi vrhunski VIP salon, povećali stajanku, investirali ogroman novac.

U velikoj analizi analitičar Alen Sćuric odaje priznanje upravi sarajevskog aerodroma na postignutim rezučtatima. nakon novih subvencioniranih linija napredak se i dalje očekuje. Analizu prenosimo u cijelosti.

Dovela je Uprava i Wizz Air koji je otvorio brojne linije u Zapadnu Europu. No, nažalost Wizz Air se naglo povukao iz Sarajeva zatvorivši bazu i povukavši dva aviona, te je ostao na jednoj do dvije linije iz Sarajeva (London i Abu Dhabi). I tada je krenuo opravdani revolt stanovništva Sarajeva. Jednostavno Sarajevo ima puno premalo linija prema zapadnoj, središnjoj i sjevernoj Europi.

Uprava se opako trudila privući kompanije. Istinski su tražili na sve strane, razgovarali, pregovarali, nudili. Vidio sam jednu ponudu za jednu konkretnu kompaniju i iskreno mogu reći da se radi o ekstremno profesionalnom poslu.

Na kraju je Upravi trebalo godinu dana da koordinira aktivnosti sa Kantonom Sarajevo, da se iznađe uspješan, a ne preskup projekt subvencioniranja linija, te da se dovuče nove, izuzetno bitne i najjače kompanije u Sarajevo koje će pokrenuti nove linije. Ovaj projekt je dokaz kako je moguća sinergija aerodroma i lokalne zajednice na korist svojih stanovnika i drugih putnika Sarajeva. Od toga će koristi imati svi aerodrom, putnici i lokalna zajednica. U Sarajevo će dolaziti bitno više turista koji će lokalnoj zajednici donositi novac. Za Sarajevo će češće putovati dijaspora koja će potom donositi novac, ali i zadržati kontakte sa maticom pa se jednog dana sa svim svojim imetkom vratiti kući. Iz Sarajeva će putovati poslovnjaci, u njega će dolaziti nova kompanije i predstavništva, a od toga će tek koristi imati lokalna zajednica. Bitno više će putovati političari, diplomati, birokracija, znanstvenici, estrada, vjerske zajednice, vojni predstavnici, novinari, kulturnjaci, sportaši, privatne osobe u posjetu prijateljima i rodbini. Na svim poljima to je ogroman benefit za sve.

Stoga ogroman respekt Kantonu Sarajevo koji je prepoznao potrebe grada, iznašao snage i napravio napor da se ovo desi, te Upravi aerodroma koja je to kanalizirala, preuzela tehnički dio posla i postavila najvažnije linije. Rezultat je vidljiv i istinski respektabilan.

Koje linije se otvaraju u Sarajevu

Odlaskom Wizz Aira iz Sarajeva 1.11.2022. aerodrom je izgubio izuzetno važne linije prema Zapadnoj Europi. Kompanija je pritom prekinula vrlo važne letove za Basel, Beauvais (Paris), Billund, Copenhagen, Charleroi (Bruxelles), Cologne, Dortmund, Eindhoven (Amsterdam), Gothenburg, Hamburg, Malmo, Memmingen (Minhen), Oslo, Saarbrucken i Treviso (Veneciju). Wizz Air je imao 42 tjedna leta na 17 linija, od čega je 5 linija letjelo za Skandinaviju, 5 za Njemačku, te 2 za Benelux što je posebno važno radi dijaspore i turista.

Da stvar bude gora kompanija je svoj odlazak najavila samo 26 dana prije odlaska, što nije ostavilo Sarajevu vremena da se snađe. Aerodrom je i sam bio iznenađen i izjavio je da se ni po čemu nije moglo zaključiti da bi Wizz Air mogao napustiti Sarajevo. Kompanija je zadržala samo letove za London i Abu Dhabi. Isto se deset mjeseci kasnije desilo i u Tuzli, na isti ekspresan način.

Ipak Aerodrom je napravio apsolutno sve što je bilo u njegovoj moći da kompenzira odlazak Wizz Aira te je privukao nove linije (Aegean, Air Montenegro, Air Arabia, flyadeal, Jordan, Qatar, Nouvelair, Pegasus za Antalyu, TUI), a postojeće linije su značajno povećale broj frekvencija. Istim je Sarajevo uspjelo naknaditi odlazak Wizz Aira, a na razni cijele godine zadržati broj putnika. Dva bazirana aviona znače bar 500.000 putnika. Naknaditi tako velik broj putnika što je 36,3% broja putnika prethodne godine je istinski ekstremno teško i tu treba upravi aerodroma dati sve čestitke.

Najgore je što je Sarajevo ovime izgubilo ULCC nakon što je stanovništvo postalo naviknuto na jeftine karte što je otvorilo prostor za bitno više putovanja sa aerodroma. Naviknuti stanovništvo na ULCC i potom ga izgubiti je istinski ogroman minus.

No, sada se ULCC vračaju, i to ne samo jedan, nego čak dva. Vraća se Wizz Air i još bitnije po prvi puta dolazi Ryanair najveća kompanija u Europi, koja je 60% veća od drugo plasirane Lufthanse. Svaka čast Wizz Airu, no oni su ipak tek sedma kompanija u Europi, Ryanair je posebna klasa. Oni su jedina kompanija Europe koja svojim imenom akumulira putnika. Jednostavno putnik na zapadu kaže “imamo slobodan vikend, da vidimo gdje leti Ryanair pa da tamo odemo”. On ima svoje stalne putnike, on privlači skoro 200 milijuna putnika godišnje, tri puta više od Wizz Aira.

Uz to Sarajevo će sada uživati benefit rata dva velika prijevoznika. Wizz Air i Ryanair se već godinama kolju na nizu aerodroma Europe poput Tirane, Atene, Sofije, Bukurešta, Budimpešte, Beča, Venecije, Milana, Rima, Praga, Eindhovena, Charleroia, Beauvaisa, Londona… Zbog njihovog rata svake godine se otvaraju brojne linije oba prijevoznika, cijene padaju, isto značajno povećava broj putnika. I u regiji imamo rat ova dva prijevoznika u Podgorici, Banja Luci, Nišu, te sezonski u Splitu i Dubrovniku.

Ryanair iz Sarajeva otvara linije za Italiju, Veliku Britaniju, Njemačku, Švedsku i Belgiju i to više linija sveukupno. Prema neslužbenim informacijama Ryanair će letjeti za Bergamo (2 puta tjedno od 31.3.), London Stansted (2 puta tjedno od 2.4.), Memmingen (2 puta tjedno od 1.4.), Gothenburg (2 puta tjedno od 31.3.) i Charleroi (2 puta tjedno od 31.3.), ukupno 5 linija.

Wizz Air pak uz postojeće linije za London i Abu Dhabi otvara linije za Italiju. Na koncu linije za Izmir i Antalyu otvara i turska leisure kompanija SunExpress.

LOT i TUI nisu zadovoljili uvjete za dobivanje subvencije. No, LOT i ovako leti iz Sarajeva za Varšavu 5 puta tjedno, a TUI već dvije godine leti zimske chartere iz Londona. Norwegian se, nažalost, prekasno javio, nakon proteka roka. Šteta, on bi svakako bio odlična nadopuna sa letovima za Skandinaviju. No, Kanton je jasno rekao da će otvoriti još jedan krug subvencija u kojem planiraju privući Norwegian i SAS. Bravo Kanton!

Na ove nove linije treba dodati i linije Austriana za Beč, Croatie za Zagreb, Aegeana za Skopje-Atenu, Air Montenegra za Podgoricu i Tiranu, Air Serbie za Beograd, Eurowingsa za Cologne i Stuttgart, LOT-a za Varšavu, Lufthanse za Frankfurt, Norwegiana za Oslo i Stockholm Arlandu, Swissa za Zurich, TUI-a za London Gatwick i Wizz Aira za London Luton. Preko svih ovih prijevoznika mogu se ostvariti brojne konekcije diljem svijeta, posebno sa Austrianom, LOT-om, Norwegianom, Eurowingsom, Air Serbiom, Swissom i Lufthansom.

Sarajevo je godinama stagniralo. 2020. Tuzla je imala 228.425, a Sarajevo samo 249.642 putnika, tek 21.000 putnika razlike. I onda je postavljana nova uprava koja je zasukala rukave i odlučila sve promijeniti. I pokrenuli su aerodrom iz mrtvila. Pokrenute su nove linije, došli su novi prijevoznici, poglavito sa Bliskog Istoka, Wizz Air je pokrenuo bazu. I Sarajevo je istinski procvalo.

Napredak je posebno vidljiv spram vremena SFRJ. Odnos letove onda i danas je 1:6. Ogromna razlika.

Nova Uprava je napravila to da je Sarajevo broj putnika iz 2019. prestiglo već 2022. i to za dobrih 234.000 putnika.

Uprava se prvo koncentrirala na ogroman broj letova za Bliski Istok. Danas niz destinacija ima izuzetno velik broj frekvencija prema Bliskom Istoku među kojima najviše frekvencija imaju Riyadh (11 tjednih letova), Jeddah, Kuvajt (12 tjednih letova), Doha, Abu Dhabi, a flydubai leti za Dubai i tri dnevna leta u top sezoni. Najviše letova ima linija za Istanbul gdje tri kompanije imaju čak 35 tjednih letova. No, sada se Aerodrom evidentno koncentrira na zapadnu Europu.

Najveći projekt koji je Sarajevo napravilo je Terminal B koji je u uporabi i u ogromnoj većini dogotovljen, a ostalo je još jako malo radova do potpunog dovršetka. Novi terminal je na četiri kata, te je dodao Sarajevu 10.000 četvornih metara, odnosno sada će Sarajevo imati 19.000 četvornih metara terminala. Probijen je zid prema starom Terminalu A te je sada prostor oba terminala jedinstven prostor. Oba dijela terminala sada imaju jedinstvenu fasadu i veliku nadstrešnicu prema parkiralištu, pa se više ne vidi razlika dva terminala, nego izgleda kao jedan terminal. Otvorena su i nova ulazna vrata iz parkirališta koja se normalno koriste. Sada će terminali zajedno imati 11 gateova (novi terminal ima 6 gateova), od čega će tri biti na avio mostovima. Terminali sada imaju 24 check-in šaltera (duplo više nego prije). Kapacitet oba dijela terminala sada je 2 milijuna putnika.

Novi terminal je dobio i novu najsuvremeniju automatiziranu sortirnicu. Nova sortirnica ima kapacitet od 1560 komada prtljage na sat, a opremljena je novim suvremenim sustavom rukovanja prtljagom BHS (Baggage Handling System). Prostor stare sortirnice će se prenamijeniti i postat će uredski prostor.

Na terminalu je otvoren ogroman broj ugostiteljski, trgovačkih i drugih lokala (restoran, nekoliko barova, vinski bar, slastičarnicu, trgovinu baklava, pekarnicu, suvenirnicu, zlatarnicu, ljekarnicu, prodavaonicu kofera i asesoara za putovanja, trafiku, fun shop, prodavaonicu odjeće, show room telekoma, show room NLB banke, mjenjačnicu, poštu, masažni salon, kutak za relaksaciju i opuštanje…) koje nemaju čak ni daleko veći aerodromi poput Beograda i Zagreba. Gotovo da nema tjedna da se ne otvori neki novi lokal na Sarajevu.

Novi terminal ima i dva nova business salona. Prvi je klasičan business salon kakav imaju svi aerodromi regije, a drugi je premium business salon za putnike prve klase i najviše poslovne putnike, koji će se otvoriti za koji dan. Ovime će Sarajevo biti prvi aerodrom u regiji koji ima dva business salona dvije klase, tj. i salon najviše klase. Sve ovo Sarajevo ima uz VIP salon koji već djeluje na aerodromu. Ovo ima i smisla obzirom na ogroman broj putnika koji dolaze u Sarajevo iz brojnih bliskoistočnih destinacija a među kojima ima i veli broj putnika najviše klase.

Ogromna prednost Sarajeva je i veliki potpuno odvojeni VIP salon koji koriste visoke delegacije, političari i vrlo bogata klijentela. Prostor se koristi i za poslovne sastanke. VIP salon ima namjenu za protokolarnu, ali i komercijalnu djelatnost. Prostor je jako suvremen i ukusno sređen, poglavito eksterijer. Sada salon ima kapacitet 42 posjetitelja. Osim osobnog asistenta koji pomaže oko administrativnih procedura i prtljage, salon ima svoju kontrolu putovnica i carinu. Putnici mogu dobiti i prijevoz VIP autobusom do aviona (18 mjesta). VIP salon posjeduje i apartman za 4 osobe koji služi za odmor nakon dugog putovanja. Terminal se koristi svakodnevno i donosi vrlo ozbiljne prihode aerodromu. Ovime je Sarajevo ušlo u krug malog broja aerodroma regije koji imaju poseban VIP terminal, a što nemaju i neki veći aerodromi regije od Sarajeva poput Splita, Skopja, Prištine, Podgorice…

Aerodrom je otvorio novi Operativni centar zapadno od glavnog terminala. Zgrada je izuzetno moderno napravljena i vrlo ukusna. Prostor ostavlja istinski wow efekt, vrlo je prostran i vrhunski sređen, sa mnogo izvanrednih detalja. Prostor je i vrlo funkcionalan. Samim time su radnici koji su bili raštrkani po više lokacija u privremenim objektima sada smješteni u moderan objekt koji je sagrađen u skladu sa propisanim normama vezanim za radne prostorije i koji omogućuje radnicima još kvalitetniji rad i bolje radne rezultate.

U objekt je premještena i uprava Aerodroma. Najviše me razveselila kongresna dvorana koja uz sebe ima veliku terasu sa pogledom na stajanku (apron). Već se veselim kavama koje ćemo popiti na toj terasi kada malo zatopli. Nova zgrada Operativnog centra i Uprave je dobila i novo parkiralište. Ono je sada štićeno, tj. morate vas propustiti zaštitar. Parkiralište nije veliko, ali ima dovoljno mjesta za parkiranje radnika uprave i gostiju. Ovo parkiralište je sada najbliže novom terminalu. U staroj zgradi uprave sada je administrativno-tehničko osoblje Sektora za razvoj, tehniku i standardizaciju, Sektor za sigurnost i zaštitu, te Služba za informacijsko-komunikacijske tehnologije.

Sarajevo je uspostavilo i elektronski sustava za zaštitu perimetarske ograde kompleksa aerodroma. Na perimetru od 11,5 km postavljen je video-nadzorni sistem čiji je cilj zaštita od neovlaštenog pristupa aerodromu. Ograda je opremljena najmodernijim kamerama sa naprednim mogućnostima, koje detektiraju sve eventualne neželjene aktivnosti u području perimetra.

Aerodrom je dovršio sve radnje na uknjižbi 90.000 četvornih metara zemljišta u pravcu Republike Srpske, što mu je bilo egzistencijalno za dalje širenje, tj. za produžavanja uzletno-sletne staze. Aerodrom je dubinskim proučavanjem knjiga ustanovio da ovu zemlju posjeduje još od Olimpijskih igara u Sarajevu, no isto nikada nije uknjiženo, što je nova uprava sada napravila brzo i efikasno kada je isto otkrila. Aerodrom je očistio ovaj prostor i i ogradio ga te je isto postalo sastavni dio aerodroma.

Kako je općina Ilidža izglasala javni interes za produženje uzletno-sletne staze prema istoku, dogovoreno je zatvaranje ulice Vasilija Grdića koja sada ide uz istočni prag uzletno-sletne staze. Potpisani su sporazumi sa općinama Ilidža, Istočna Ilidža i Novi grad Sarajevo koji omogućuju dalje širenje Aerodroma. Realiziran je najveći otkup zemljišta na ovom prostoru.

Istim će aerodrom produžiti uzletno-sletnu stazu za najmanje 550 metara, tj. na najmanje 3050 metara (sada ima 2600 metara), a možda i malo više. Ovim će Sarajevo postati osmi aerodrom u regiji koji će imati uzletno-sletnu sazu za širokotrupne avione (uz Ljubljanu, Zagreb, Dubrovnik, Pulu, Beograd, Skopje i Prištinu). Na Sarajevo će time moći slijetati velika većina širokotrupnih aviona. U toku je izrada aerodinamičke studije za produženje uzletno-sletne staze.

Aerodrom je povećao i kapacitete parkirališta kojeg sada ima dovoljno. Uz terminal je otvorena i posebna traka za brz ulaz i izlaz tj. tzv. Kiss&Fla zona po uzoru na najsuvremenije trendove drugih aerodroma. Sređena je i zona rent’a’cara iako je u postupku izgradnja novog suvremenog rent’a’car prostora za poslovnice kompanija.

Sarajevo je dobilo certifikat prema programu ACA (Airport Carbon Acreditation) za nivo 1. Ovaj certifikat ima tek 155 aerodroma diljem svijeta. ACA certifikat omogućuje aerodromu pristup fondovima za razvoj. Aerodrom je pristupio i ACI-ASQ programu (Airport Service Quality). Aerodrom je dovršio program DANOVA te je istim investirano u infrastrukturu za slijepe i slabovidne osobe.

Konačno, aerodrom je napravio ogroman posao potpune reorganizacije funkcioniranja. Otpušteni su svi stari direktori sa svojim socrealističkim navikama i postavljeni mladi ljudi puni entuzijazma. Restrukturirane su sve službe aerodroma, smanjen broj ureda i racionalizirano je poslovanje. Aerodrom je sredio sve interne dokumente i pravilnike, te sistematizacije, a uspio je dobiti od vlasti pravo da sam kadrovira što je ogroman pomak koji je stvorio efikasnost poslovanja, kvalitetu kadra i mogućnost brzih reakcija na promjene tržišta ili ekstremna odstupanja radnika.

Istovremeno su radnici motivirani ekspresnim vraćanjem plaća na nivo prije Covida-19, vraćeni su im sva oduzimanja plaća u Covidu-19, te su im nakon toga i više puta povećanje plaće, pa aerodrom sada ima bitno više plaće od prosjeka BiH i grada Sarajeva. Aerodrom je na sve načine motivirao radnike i napravio to da je gubitnička ekipa dobila ogroman entuzijazam i počela istinski raditi, te stvorila odličnu radnu atmosferu sa daleko većim učinkom po radniku. Paralelno sa time pokrenuti su novi natječaji za nove ljude, te je svakom radniku dato do znanja da je zamjenjiv ukoliko neće ostvarivati svoje radne ciljeve.

Aerodrom je ugostiteljstvo i trgovinu dao u podnajam, tj. više se neće baviti ovom djelatnošću. Naime, ova djelatnost je stvarala gubitak aerodromu, 2019. kada su imali 1,1 milijun putnika stvorili su 890.000 BAM gubitka, a sada će privatnici koji će imati objekte u koncesiji donositi ozbiljan profit Aerodromu. Podnajam se potpisuje na dvije godine, uz mogućnost produženja najma. Sve objekte će urediti sami najmoprimci i aerodrom ovdje nema nikakvih troškova.

Aerodrom je dovršio četiri nove parkiralište pozicije za referentni avion A321 ili 737 (kodno slovo C). Sarajevo sada ima 11 parkirnih pozicije na stajanci (apronu). Ovo je povećanje od 60% spram prijašnjeg stanja.

Vlada FBiH i Kanton Sarajevo osigurali su proračunska sredstva za izgradnju nove četverotračne prometnice za dolazak na aerodrom (12. transverzala) koja će osjetno približiti aerodrom centru grada, smanjiti gužve i skratiti putovanje. Prometnica će ići od Stupske petlje do entitetske linije. Radovi će se raditi u dvije faze. Prva faza obuhvaća prometnicu od Stupske petlje do novog kružnog toga na Dobrinji, a druga faza će produžiti prometnicu do entitetske petlje. Ovaj projekt će financirati Vlada Federacije BiH i Kantona Sarajevo. Sadašnji glavni pravac dolaska preko ulice Kurta Schorka je istinski tragičan i promet teče strahovito sporo. Ovo će biti vrlo važan infrastrukturalan objekt za Aerodrom i grad Sarajevo.

Aerodrom je pokrenuo vrlo zahtjevnu proceduru izdavanja građevinske dozvole za izgradnju rent’a’car citya. Planira se da će radovi biti završeni do proljeća 2024, čime bi Sarajevo dobilo potpuno novi funkcionalni prostor za rent’a’car agencije koji će funkcionirati po najsuvremenijim principima.

Aerodrom planira izgraditi hangar za avion veličine Boeing 737 ili A320obitelji (servis ili parkiranje). Za tu nakanu već je eksproprijalizirano zemljište na lokaciji istočno od postojećeg hangara. Aerodrom pregovara i sa jednom kompanijom koja bi mogla parkirati svoje avione na Sarajevu, te ovdje vršiti održavanje svojih aviona, a mogla bi imati i nešto charter letova iz Sarajeva. No, kako su pregovori u tijeku zamoljen sam da o tome ne iznosim ikakve informacije. Planira se da osim hangara za avion ovdje bude i novi prostor za vatrogasce, te nova garaža za aerodromsku mehanizaciju.

Aerodrom je već obnovio središnju os uzletno-sletne staze i ista može izdržati još pet godina operacija. No, nakon toga će se ići u rekonstrukciju postojeće staza što će se obaviti u tri faze.

Aerodrom će vrlo skoro krenuti u izgradnju solarne elektrane jačine 800 kW. Ovime će Sarajevo uz Ljubljanu i Beograd jedini imati solarnu elektranu koje će bitno smanjiti troškove aerodroma za električnom energijom.

Sarajevo istinski i žestoko radi na sustavima koji bi umanjili poremećaje zbog magle, vjetra i snijega zimi. Kako je uvođenje CAT III gotovo nemoguće, aerodrom traži alternativna rješenja te iste intenzivno ispituje.

Aerodrom je jasno definirao karakteristike zračnog prometa, te je sukladno tome razvio strategiju razvoja i rješavanja ovih problema:

  • Neophodnost širenja kapaciteta radi kvalitetnog odgovora na povećan promet, kao i odgovora na strožu regulativu sukladno usklađivanju sa zahtjevima Europske Unije.
  • Aerodrom ne smije biti samo pružatelj usluge hendilinga, već treba povećati neavijacijske usluge.
  • Kompanije biraju aerodroma na koje će letjeti, traže najbolje ponude, postavljaju uvjete, selektivno šire kapacitete. Ovo se posebno odnosi na LCC. I tu aerodrom ima težak posao poglavito u okruženju. Aerodrom ima problema sa nelojalnom konkurencijom.
  • Postoji konstantan odljev kadrova i nedostatak kvalificirane radne snage. Aerodrom mora privući radnu snagu iz drugih sektora i konstantno školovati svoju radnu snagu.
  • U Europi postoji značajan nedostatak pilotskog, kabinskog, servisnog i aerodromskog osoblja što stvara domino efekt za sve učesnike u sektoru avijacije. Iako Sarajevo nema problema sa radnicima, ipak problemi na drugim aerodromima Europe se reflektiraju i na njega radi konstantnih kašnjenja i otkazivanja letova, te problema sa prtljagom.
  • Aerodrom mora graditi ključne razvojne projekte koji se obavljaju paralelno sa procesuiranjem aviona, putnika, prtljage i robe.

Sarajevo od ove godine ljeti radi 24 sata dnevno. To je više nego dobro za kompanije koje noće ili imaju kasne letove u Sarajevu (a u budućnosti to bi svakako mogle biti Croatia, Austrian, Air Serbia, Lufthansa i Turkish), a koji će sada moći dolaziti kasnije i pokriti svoje zadnje valova konekcijama prema Sarajevu. Vrlo logična odluka Sarajeva i iskrene čestitke. Ovime Sarajevo može biti i alternativni aerodrom za Podgoricu, Tivat, Dubrovnik, Split, Zagreb i Beograd.

Sarajevo je svim ovim promjenama iz malog aerodromčića istinski postalo respektabilan aerodrom svjetske klase, u samom vrhu regije. Konačno, aerodrom je sa 10 pozicije preskočio na 7. poziciju u regiji u samo dvije godine. Ogroman skok koji je istinski vrlo neuobičajen i nikad se nije desio u regiji. Toliko krucijalnih promjena, toliko ogromnu količinu velikih i zahtjevnih projekata nije ostvario ni jedan aerodrom regije. Ni blizu tome.

Bravo Sarajevo, samo tako dalje. Nemalo puta sam rekao da je Sarajevo daleko najbolje vođeni aerodrom u regiji. Napravili su apsolutno sve što su mogli, pa i daleko više od toga. A sada kada su uspjeli dobiti i linije na Zapad aerodrom istinski ima sve uvjete da vrlo brzo dostigne dva milijuna putnika. Imati toliko brojne linije za Bliski Istok i biti glavna regionalna luka za to područje, uz daleko više linija i frekvencija prema Bliskom Istoku nego ima i jedna druga zračna luka u regiji, a uz to imati i brojne linija za Zapad, te čak dva najagilinija LCC je istinski uspjeh. A onda je samo nebo granica.

Povezani članci