Počeli su saobraćati teretni vozovi od Sarajeva do Ploča, nakon što je to bilo nemoguće u posljednih nekoliko mjeseci jer je dio pruge na području Donje Jablanice uništen u razornim poplavama. 17 kilometara pruge saniranoj je iz donacije, a radove je izvodila turska firma Čengiz. Putnički saobraćaj trebao bi biti uspostavljen 10. februara.
Nakon gotovo četiri mjeseca vozovi ponovo idu ka jugu naše zemlje. Obavljene su posljednje kontrole pruge, postavljena signalizacija brzina i voz je konačno prošao kroz Donju Jablanicu. Prvi puni vagoni otišli iz Luke Ploče dalje za Sarajevo i Lukavac.
„Mislim da je sve uredu i da će normalno ići vozovi. Imaju ograničenja brzina na tim mjestima gdje je rađeno. Njih ćemo malo pratiti sedam dana da vidimo kako se to ponaša i onda ćemo pustiti saobraćaj kako je i dosad išao“, kazao je Sead Didik, šef Radne jedinice ZOP Konjic.
Zbog svega toga u Željeznicama FBiH očekuju da će brzo nadomjestiti gubitke koji su nastali zbog oštećenja ovog dijela pruge. Putnički saobraćaj u promet će biti pušten desetog februara.
„Ja mislim da ćemo imati dovoljno prevoza robe da nadoknadimo ovo sve do sad što smo imali gubitke. Željeznice nisu baš puno osjetile toga, ali jeste druga privreda. Željezničari su imali lokalnih poslova, nismo vezani samo za Luku Ploče“, kazao je Mario Biloš, uposlenik Željeznica FBiH.
No, mnogo je onih koji ovise od ove luke. Radnici firme GIKIL najviše su se radovali uspostavi ovog dijela željezničkog saobraćaja. Danas nisu bili dostupni za izjave, ali u saopćenju koje su uputili navode da su posljedice zbog višemjesečne blokade željeznice prema Luci Ploče ogromne i da strahuju da će negativne efekte osjećati još dugo.
“Od prvog dana katastrofe bili smo primorani koristiti i alternativne pravce i alternativni prevoz kao bi se sirovina dovozila na dnevnoj bazi i održala proizvodnja koja se još održava samo na temperaturno-tehnološkom minimumu jer potpuno gašenje naše koksne baterije značilo bi i potpunu obustavu rada. Vrlo brzo se pokazalo da niti sa 300 angažovanih kamiona za četiri dana ne uspijevamo dovesti ono što smo za jedan dan dovozili putem željeznica, tako da smo također od prvog dana upozoravali i apelirali da ovakav način rada nije dugoročno održiv”.
Nije GIKIL jedini u Tuzlanskom kantonu koji zavisi od željeznice. Veliki broj privrednika u ovom dijelu BiH oslonjen je na ovaj način transporta robe. Upravo najveće količine tereta prevoze Željeznice FBiH na područje ovog kantona.
„Mi smo najveći korisnik usluga Željeznica FBIH i naša privreda je takvog tipa - mi smo bazna industrija. Te rasute terete jer je najbolje i najefikasnije raditi željeznicom“, ističe Nedret Kikanović, predsjednik Privredne komore TK-a.
Dok se čekao popravak pruge, za to vrijeme sav transport prebačen je na magistralni put M17 koji spaja sjever sa jugom države. I ova dionica oštećena je na nekoliko dijelova oko Jablanice i danas se konačno krenulo i u sanaciju ovog puta. Podsjećamo da je sanacija pruge trajala od decembra. Protestovali su i mještani Donje Jablanice i radnici, a Vlada je smijenila Upravu i imenovala privremeni saziv. Sada se svi trebaju uključiti da ekonomska šteta u ovoj godini bude što manja.