Potpisan je ugovor za izgradnju tramvajske pruge od Ilidže do Hrasnice, čime su ispunjeni svi uslovi za početak izgradnje pruge. Riječ je o projektu koji je planiran prije nekoliko decenija.
Ugovor su danas potpisali kantonalni ministar saobraćaja Adnan Šteta (SDP) i predstavnici izvođača radova, konzorcija dvije turske kompanije Yapi Merkezi Insaat ve Sanayi A.S. i Yapiray Demiryolu Insaat Sistemleri ve Ticaret.
"Ovo je veliki dan za naš kanton. Sjećam se početaka kada smo pokrenuli ovaj projekat, koliko je bilo otpora, izazova, opstrukcija i potpunog nepovjerenja da će pruga do Hrasnice, nakon 40 godina raznih priča i obećanja, postati stvarnost. Uprkos svim izazovima, uspjeli smo doći do ovog trenutka. Ponosan sam što sam danas tu, što smo potpisali ugovor za još jedan projekt koji će stanovnicima našeg kantona, posebno stanovnicima Ilidže, Sokolović Kolonije, Butmira i Hrasnice, koji su toliko priželjkivali ovu prugu, olakšati svakodnevnicu i poboljšati standard života", istakao je Šteta.
Miralem Đogić je u ime izvođača radova kazao da su ponosni što su na međunarodnom tenderu izabrani za izvođača radova.
"Imamo 57-godišnje međunarodno iskustvo u izgradnji željezničkih pruga, vlastite tehnološke i proizvodne kapacitete, veoma pozitivna iskustva širom svijeta, a posebno se radujemo početku radova u Bosni i Hercegovini i Sarajevu", istakao je Đogić.
Rok za izgradnju pruge prema potpisanom ugovoru je 18 mjeseci. Početak radova se očekuje nakon završetka istražnih radova, projektiranja i provedenih pripremnih radnji, u skladu sa tehnološkim i dinamičkim planom izvođača radova.
Izgradnja će koštati 50 miliona KM koji su osigurani kreditom Evropske banke za obnovu i razvoja (EBRD). Ukupna dužina ove trase pruge bit će 13 kilometara te će biti deset stanica u oba smjera. U Famosu će biti okretaljka ka Ilidži.
Prije dvije godine je završena izgradnja saobraćajnice od Ilidže do Hrasnice, kao i zelenog pojasa između ove saobraćajnice kojim će se tramvaji kretati.
Ova dionica tramvajske pruge je planirana prije nekoliko decenija, a vlasti su više puta obećavale izgradnju. Međutim, konkretni koraci za realizaciju ovog projekta su poduzeti u posljednje tri-četiri godine.
Ministarstvo saobraćaja Kantona Sarajevo razmatra dodatnu kupovinu novih tramvaja, a jedan od razloga za to jeste upravo produženje tramvajske pruge do Hrasnice. Ranije je kupljeno 15 novih tramvaja švicarskog proizvođača Stadler koji su koštali 68 miliona KM. Isporuka ovih vozila bi trebala početi početkom ovih godina.