utna infrastruktura u našoj zemlji jedan je od većih problema. Nadležne institucije tvrde - radi se, a trenutno je u fokusu izgradanja brzih cesta i autocesta na prostoru cijele Federacije, kako bi se omogućilo privlačenje domaćih i stranih investicija, ali i ravnomjeran razvoj svih kantona. Ekipa FTV-a posjetila je gradilište buduće trase brze ceste Lašva - Nević Polje. Prvi kilometri već su vidljivi kroz Lašvansku dolinu.
Dugogodišnja priča o izgradnji trase brze ceste od Lašve do Nević Polja postala je stvarnost. Na terenu svakodnevno vrijedni građevinari i teške mašine – radi se, gradi se. Trenutno se gradi prva faza - Lot 5 u dužini 4,8 kilometara, tačnije petlja od izlaza iz Poslovne zone Vitez do Nević Polja.
„Radovi su na vrhuncu, radimo doslovno svaki dio ugovora, od odvodnje, završetka asfalta, završetka stabilizacije, završetka objekata u naselju Gladnik“, ističe Tomislav Ivanković, voditelj projekta izvođača radova Hering Široki Brijeg.
Vrijednost ugovorenih radova iznosi oko 75 miliona maraka, a finansirani su namjenskim sredstvima iz federalnog budžeta. Prvi kilometri mogli bi biti završeni krajem ove godine.
„U ovom trenutku ne vidimo potrebu za promjenom tog datuma, do sada smo u prilično visokom niovu završetka“, objašnjava Ajis Berković, glavni nadzorni inženjer za trasu brze ceste Lašva - Nević Polje.
Zahtjevan teren građevinare je primorao na izgradnju objekata - 4 mosta i jedan vijadukt. Na nekim potezima duž ove dionice radovima je prethodila regulacija rijeke Lašve i premještanje iz starog u novo korito.
„Sa hidrauličim proračunom u bazi 14 metara širine, sa 6 do 8 metara visine i osnov je za sigurnost svih žitelja uz rijeku Lašvu“, dodaje Berković
Ivanković još kaže kako je ova trasa organizacijski složena: „Imali smo puno presjecanja starog korita sa trasom i novog korita“.
Zbog značajne dužine od 25 km i složenosti građenja te velikih finansijskih potreba, projekat brze ceste Lašva - Nević Polje podijeljen je u pet LOT-ova. Iz Autocesta Federacije navode da su prioritetno poduzeli aktivnosti za igradnju LOT-a 4 kroz Poslovnu zonu Vitez: „U proteklom periodu sva dokumentacija je preuzeta od JP Ceste FBiH, te su obavljeni razgovori sa privrednicima i Općinom Vitez, pokrenute aktivnosti na dopuni dokumentacije, te započinjanju eksproprijacije, što predstavlja preduslov za sam početak izgradnje“.
Trasa buduće brze ceste Lašva - Travnik - Jajce dio je proširene evropske mreže brzih cesta koja bi Srednju Bosnu trebala povezivati preko Banja Luke do Okučana u Hrvatskoj. Za još oko 11 kilometara poddionice Nević Polje - Turbe u završnoj fazi je izrada glavnog projekta i pripreme za početak eksproprijacije. Osim toga, u planu je da izgradnja i brze ceste od Bihaća preko Cazina do Velike Kladuše, te dionice Bihać – Ključ, Prača – Goražde, Mostar – Široki Brijeg – do granice sa Hrvatskom.
„Moramo pronaći finansijska sredstva, ali nam je želja da brzom cestom spojimo Lašvu sa Unsko-sanskim kantonom, odnosno granicom, a i kroz Hercegovinu da napravimo još jedan krak. Ne treba zaboravljati što smo dužni Tuzlanskom kantonu da radimo - to još vagamo hoće li biti brza cesta Doboj – Tuzla - Zvornik ili će biti možda čak i autocesta“, izjavio je premijer FBiH Nermin Nikšić (SDP).
Na gradnju autocesta i brzih cesta građani BiH su dugo čekali, a do potpune izgradnje čekat će još nekoliko godina. No, važno je da se ozbiljnije krenulo u gradnju, naročito zbog privrede i ekonomskog razvoja jer ukoliko ne bude povezanosti modernim i brzim putema sa Evropskom unijom, mogli bismo propustiti brojne prilike.