Izgradnja brze ceste Lašva – Nević Polje dugogodišnji je projekt kroz centralnu Bosnu o kojem se jako dugo priča. Od velikog je značaja za sve koji putuju kroz taj kraj, naročito kroz općinu Vitez.
Njenim završetkom smanjile bi se gužve ali i omogućio brži protok roba i usluga. Radovi na prvoj dionici u punom su intenzitetu.
Radovi na LOT-u 5, koji je prvi od pet dionica i jedini koji je u izgradnji, privode se kraju i prema najavama ovaj dio bi trebao biti završen do kraja godine.
Riječ je o dionici dugoj skoro 5 kilometara od petlje Vitez, izlaz iz Poslovne zone do Nević polja. Riječ je o zahtjevnom terenu na kojem je izgrađeno 4 mosta i jedan vijadukt a na nekim potezima duž dionice radovima je prethodila regulacija rijeke Lašve i premještanje iz starog u novo korito, izvijestio je RTV HB.
Istovremeno, uveliko vlada zanimanje za LOT 4 koji bi se trebao sljedeći graditi, a koji prolazi kroz poslovnu zonu u Vitezu. Projekt je nedavno preuzelo javno preduzeće “Autoceste FBiH”.
– Nas zanima poslovna zona Vitez. To je bilo pod ingerencijom Cesta FBiH. Prije dva mjeseca smo imali sastanak s predstavnicima Cesta FBiH i općine Vitez gdje smo preuzeli kompletnu dokumentaciju i obavezu da mi implementiramo taj projekt – rekao je direktor “Autocesta” Denis Lasić.
Boris Marjanović, načelnik Viteza, rekao je da nema nikakvih problema što se tiče lokalne zajednice i “Autocesta FBiH”, te da su svi dogovori postignuti.
– Sada je na samoj struci da se napravi novi projekt i da se krene sa eksproprijacijom. Te aktivnosti su već dobile puni zamah – rekao je Marjanović.
Kako je najavio Lasić, u međuvremenu će prva dionica biti spojena na magistralnu cestu, kako bi bila u funkciji što prije.
U Vitezu očekuju intenziviranje daljnjih radova na izgradnji brze ceste ali i samo povezivanje LOT-a 5 s magistralnom cestom M5 puno bi značilo za rasterećenje prometa kroz Novu Bilu jer svi koji putuju od Viteza prema Travniku svjedoci su svakodnevnih prometnih gužvi.
Inače, trasa buduće brze ceste Lašva – Travnik – Jajce dio je proširene evropske mreže brzih cesta koja bi srednju Bosnu preko Banja Luke povezivala s Okučanima u Hrvatskoj.