Mediji sve češće izvještavaju da će Visoki predstavnik u BiH u narednih nekoliko dana donijeti odluku o izmjenama i dopunama Izbornog zakona BiH koje će ispuniti zahtjeve HDZ Hrvatske i HDZ BiH. Državni zastupnik iz SDA Šemsudin Mehmedović je iznio svoj stav.
Naime, portal Istraga.ba, izmedju ostalih, obavještava da se za sada razmatra mogućnost da tehničke izmjene stupe na snagu prije izbora, dok bi politički dio koji se odnosi na Federaciju BiH stupio na snagu nakon izbora: "One izmjene koje se odnose na politička pitanja imale bi dva segmenta.
Prvi se odnosi na deblokadu Federacije, odnosno uklanjanje mehanizama blokade, dok bi se drugi odnosio na popunjavanje klubova u Domu naroda FBiH”. Kada je u pitanju popunjavanje Doma naroda FBiH, podvlači "Istraga", "tu bi se išlo na ruku HDZ-ovim zahtjevima".Na stranu što OHR ne problematizira to što R Hrvatska Visokom predstavniku dostavlja svoj prijedlog izmjena i dopuna Izbornog zakona u drugoj zemlji, ono sto bi OHR trebao sam istaći je da su njeni prijedlozi reforme izbornog zakonodavstva u drugoj zemlji suštinski diskriminatorni.
Odluka OHR koja bi uvažila takve prijedloge bila bi u suprotnosti sa svim presudama ESLJP, mišljenjem Venecijanske komisije, odlukama Ustavnog suda BiH kao i rezolucijama Evropskog parlamenta, Evropskog vijeća, njemackog Bundestaga, Velike Britanije, Nizozemske itd. Ona bi kroz povlašten položaj jednog dijela hrvatskog naroda prilikom popunjavanja Doma naroda FBiH i rasporeda delegata koje delegiraju kantonalne skupštine produbila i zacementirala etničke podjele u zemlji i omogućila hrvatskim šovinistickim strankama, između ostalog, blokiranje zakonodavne aktivnosti u FBIH. Jalovost državnog parlamenta u donošenju zakona koji znače ispunjavanje uslova za integraciju BiH u EU i NATO spustila bi se i u federalni parlament. Srpske i hrvatske šovinisticke političke stranke, otvoreni ruski agenti u BiH, mogle bi likovati.
Postavlja se pitanje kome je to u interesu. Odgovor je, onim politikama u EU i van nje koje EU vide kao budući skup nacionalnih država koji je kompatibilan i potčinjen ruskom carstvu na istoku Evrope i onom kineskom u Aziji. Odbrana izborne reforme u BiH od diskriminatornih, šovinistickih rješenja podgrijavanih ciljano plasiranim neistinama rukovodstva R Hrvatske o neriješenom nacionalnom pitanju Hrvata i njihovoj ugroženosti u BiH time se pokazuje širom od odbrane demokratije i ljudskih prava isključivo u BiH.
Rješenja u izbornom zakonodavstvu BiH koja zagovaraju vladajuće hrvatske totalitarne ideologije sa obje strane Save primjenjena na obje obale Dnjepra tokom nekih budućih mirovnih pregovora u Ukrajini uništila bi demokratske osnove ukrajinskog društva. Pa zašto se onda takva rješenja ozbiljno razmatraju za BiH? Kako EU misli, ako uopste misli, odbraniti Ukrajinu od takvih izbornih "standarda" na koje će se Rusija bez imalo dvojbi u bližoj ili daljoj budućnosti pozvati? Stiče se utisak da političke interese diskriminatora van i u BiH zastupaju i za njih u OHR lobiraju pojedinci iz EU koji ne osjećaju obaveznim stavove institucija EU.
To bi trebalo da bude signal zastupnicima u tim institucijama da poduzmu nešto da ih odbrane od isisavanja demokratske supstance iz njih koje se provodi nasiljem nad ljudskim pravima i zdravim razumom gradjana u BiH.Probosanske stranke ne bi trebalo da nijemo promatraju lobističke aktivnosti šovinistickih politika iz Hrvatske i HDZ BiH usmjerene protiv demokratije u BiH i medjunarodnih civilizacijskih standarda već bi trebalo da se obrate i institucijama EU, i PIC i samom OHR i predlože kako bi trebalo da glasi odluka Visokog predstavnika u BiH o izmjenama i dopunama Izbornog zakona BiH.
Ne bi trebalo dovoditi u pitanje ovlasti OHR da donosi svoje odluke kao konačni tumač civilnog aspekta Dejtonskog mirovnog sporazuma, ali bi mu se pred navedenim tijelima i asocijacijama trebalo snažno i argumentovano ukazati na medjunarodno pravni i ljudsko pravni okvir u kojem bi se i on morao kretati.Visoki predstavnik mora biti svjestan posljedica odluka koje donese!