Umjetnička inteligencija (AI) danas je sveprisutna u mnogim aspektima života, a jedno od zanimljivijih područja njenog utjecaja jeste obrazovanje.
Profesor Jesús Sosa kroz svoj rad na Univerzitetu Los Andes ističe da je važno koristiti AI kritički i odgovorno kako bi pomogao studetima u razvijanju vlastitog akademskog izraza, bez ugrožavanja njihove autentičnosti i integriteta.
Profesor Sosa ima master diplomu iz oblasti nastave i učenja stranih jezika sa Univerziteta Los Andes. Bivši je predsjednik VenTESOL-a, koordinator Centra za istraživanje stranih jezika (CILE ULA) i asistent profesor na Univerzitetu Los Andes. Kao dio svoje uloge profesora i člana upravnog odbora na Master programu za nastavu/učenje stranih jezika, svoj rad fokusira u oblasti obuke nastavnika, razvoja akademskog pisanja i korištenja tehnologije u obrazovanju jezika.
Profesor Sosa bio je i jedan od učesnika ovogodišnje 8. UONEDU međunarodne konferencije, a tema njegove prezentacije bila je „AI za akademsko pisanje: Povezivanje praznine između ideja i izraza“.
Profesor Sosa ističe da je AI sada svugjde i umjesto da ga gledamo kao nešto protiv čega se treba boriti, moramo naučiti kako raditi s njim i koristiti ga u svoju korist.
„AI može biti odličan asistent u pisanju—može pomoći u generisanju ideja, pronalaženju grešaka, pa čak i sugerisanju načina za poboljšanje pisanja, ali ipak AI moramo koristiti kritički i odgovorno“, kaže profesor Sosa.
Prema njegovim riječima cilj je pronaći ravnotežu – koristiti AI kao alat za unapređenje našeg pisanja, ali da i dalje zadržimo naš vlastiti glas i integritet.
Profesor Sosa ukazuje na to da AI može biti dobro sredstvo za vježbe, tako što se mogu provjeravati programi čime se razvija kritičko mišljenje.
Nužno je, ističe profesor Sosa, studente učiti kako da etički koriste AI i da razvijaju svoje jezičke kompetencije.