Društvo

VIŠEMILIJUNSKA INVESTICIJA: Dva megaprojekta, grade se autoceste koje mijenjaju sve

Hrvatske autoceste sljedeći će mjesec raspisati natječaje za izvođače radova za dva preostala kapitalna autocestovna pravca Rudine - Doli - Dubrovnik i Križišće - Selce i za vijadukt preko Ranžirnog kolodvora u Zagrebu, saznaje Jutarnji. Vrijednost tih poslova procjenjuje se na oko 860 milijuna eura.

Ministar Oleg Butković najavio je u petak da je Vlada dan ranije jučer odlučila da će se ići u refinansiranje preostala tri jumbo kredita u Hrvatskim autocestama i dodatno se zadužiti za 600 miliona eura „da bi mogli u cijelosti izgraditi jadransko-jonski koridor kroz Hrvatsku“.

Riječ je o donicama Križišće – Žuta Lokva (u Lici) ali i dioici na samom jugu Doli – Dubrovnik. Kako je rekao, 1,3 milijarde eura kompletno je zatvorena finansijska konstrukcija, sada je samo stvar dinamike realizacije.

Za dio Doli – Dubrovnik, za prvu fazu biti će raspisan natječaj do kraja godine – najavio je Butković.

Ova dionica naročito je interesantna za Bosnu i Hercegovinu jer će je koristiti velikom broju bh.građana.

No, ovo je ujedno konkurentska cesta trasi Jadransko-jonske autoceste koja je planirana kroz Bosnu i Hercegovinu.

Ta cesta bi išla od Koridora 5C kod Počitelja i išla prema Trebinju i Herceg Novom kroz teritorij BiH.

No, ona bi bila dobrim dijelom paralelna autocesti koja će hrvatskom teritorijom ići preko Pelješca i Dubrovnika, pa se će postaviti pitanje njene isplativosti, a samim tim je upitno hoće li je međunarodni kreditori htjeti finansirati.

Nije običaj da se dvije autoceste grade paralelno na tako maloj udaljenosti jer se to smatra neisplativim.

Jadransko-jonski koridor je cesta koja će ići cijelom obalom Jadranskog i Jonskog mora.

 

Povezani članci