Tržište polovnih automobila u Bosni i Hercegovini i šire u Europi suočava se s nizom izazova. Nedavni pad prodaje u Europi, posebno u Njemačkoj, koji je glavni izvor uvoza za BiH, otvara pitanje potencijalnih promjena cijena i na domaćem tržištu. Uzimajući u obzir pad cijena polovnih vozila u Njemačkoj, postoji realna mogućnost smanjenja cijena i u BiH.
Unatoč očekivanjima o smanjenju cijena, trenutna situacija pokazuje da su cijene polovnih automobila u BiH još uvijek visoke, s prosječnom cijenom oko 20 hiljada KM. Ovo je potaknuto nedavnim poskupljenjem troškova uvoza i općom neizvjesnošću uzrokovanom geopolitičkim faktorima i inflacijom. Na tržištu dominiraju polovna vozila starija od 10 godina, čineći preko 55 posto ukupnog tržišta. Najtraženiji su modeli proizvedeni između 2007. i 2011. godine, uključujući marke kao što su Volkswagen, Opel, Fiat Punto, Audi A4 i Renault Clio.
Rast uvoza polovnjaka Prema podacima Uprave za indirektno oporezivanje, u Bosni i Hercegovini, tržište polovnih automobila bilježi značajan porast tokom 2023. godine. U prvih osam mjeseci ove godine, uvezeno je preko 11.000 više polovnih vozila nego u istom periodu prošle godine.
Ukupna vrijednost uvezenih vozila do kraja augusta dostigla je 683.7 milijuna KM. Ukupno je uvezeno 46.954 vozila, od kojih je 40.299 polovnih, a 6.655 novih. Zanimljivo je da je najskuplje uvezeno vozilo u BiH u ovom periodu bilo Mercedes Benz Maybach S 680 4 Matic, procijenjen na preko pola milijuna KM. Rast uvoza polovnih vozila i nije toliko iznenađujući, s obzirom na to da su razvijene zemlje u tranziciji ka električnim vozilima, dok su takva vozila manje dostupna bh. potrošačima zbog niskog životnog standarda.
Rast prodaje novih vozila Ipak, primjećuje se i rast prodaje novih vozila, djelomično zahvaljujući nižim kamatnim stopama i povoljnijim uvjetima nabavke. Najprodavaniji polovni automobil u Bosni i Hercegovini je Škoda Octavia III, model koji se proizvodi od 2013. godine i koji je postao “kralj BiH tržišta”. Dostupan po cijeni od oko 11,000 KM, Octavia III je često izbor firmi za svoje komercijalne potrebe, što rezultira visokom kilometražom i često oštećenim interijerima.
Zanimljivo je da se najveća potražnja u Bosni i Hercegovini odnosi na automobile starije od 10 godina, što potvrđuje kontinuiranu popularnost starijih modela unatoč sve većim troškovima održavanja i manjoj energetskoj efikasnosti. Na koncu, zbog svoje niske platežne moći, Bosanci i Hercegovci još uvijek čekaju na smanjenje cijena polovnih automobila.