Za razliku Srednjebosanskog, u Tuzlanskom kantonu nešto drugačija slika.
Trinaest gradova i općina u ovom dijelu BiH je i dalje povezano magistralnim cestama. Iako se radi o okosnici privrednog razvoja, nema ni kilometar autoputa, brzih cesta, ali ni putničkog željezničkog saobraćaja. U toku su aktivnosti na izgradnji autoputa Tuzla-Orašje. Hoće li barem ovaj projekat uroditi plodom?
Još je neizvjesno hoće li i kada Tuzlanski kanton biti deblokiran kada je riječ o putnoj komunikaciji. Apeli, priče o aktivnostima, bržem povezivanju sa Dobojem, Sarajevom, Orašjem, traju više od dvije decenije, a konkretnih pomaka nije bilo. Federalna vlast najavljuje poteze i u toku je eksproprijacija zemljišta na planiranoj trasi autoputa Tuzla-Orašje.
Kantonalna vlast ne vidi konkretne pomake, zbog čega je nedavno usvojena i Deklaracija o putnoj deblokadi.
Optimizma nema ni gradonačelnik Lukavca, koji navodi da je trenutnom dinamikom dug proces za autoput Tuzla-Orašje, ali ni to ne rješava problem putne blokade.
Govorimo o privredno najpotentnijem kantonu, kantonu koji u principu hrani Federaciju i hrani one budžete koji izgrađuju sve druge predjele BiH, ali jako malo toga se vraća u TK.
No, u jednom su svi saglasni – građani ovog kantona su godinama diskriminirani, ali i privrednici, naročito kada se uzme u obzir da je riječ o lideru izvoza iz zemlje.
„Ja sam u godinama kad nemam optimizma da će kilometri proći tim autoutem, ali dajte bar da djeci ne ostavimo nas u sjećanju kako se mi sjećamo ranijih generacija političara", kaže Edin Delić, gradonačelnik Lukavca.