Društvo

POLITIČARI RASPAMETILI BIRAČE: Sve više neodlučnih, slobodni strijelci, dominacija negativnosti nad ponudom konkretnih rješenja

Stručnjak za pšolitičku komunikaciju Adis Hasaković analizirao je dosadašnji tok izborne kampanje i konstatovao da ista proizvodi neodlučne birače. Naveo je tri razloga za takvo stanje, a njegovu objavu prenosimo u cijelosti.

Prvo. Negativnu kampanju može raditi svako, pozitivnu samo rijetki koji to umiju. Mislim može svako napadati ali da li će to raditi racionalno i sa učinkom, naravno da neće ako ne zna kako se to radi.

Moje mišljenje je da se u negativnim kampanjama svih aktera ovogodišnjih izbora itekako pretjeralo, i da je trenutno u toku tzv. fenomen "bumeranga", kada se negativno obija o glavu onima koji to uporno forsiraju. Dešava se da dobar dio onih koji su bili pod uticajem negativne kampanje i koji su u jednom trenutku jasno znali za koga će glasati, sada traže alternativu.

Zbog toga je ova izborna kampanja posebna ne samo po svojoj prljavoj naraciji, već i po tome što usljed pretjerane negativnosti, birači ostaju nezadovoljni a time i neodlučni, a njih je ovaj put veći broj nego u ranijim kampanjama. To će trajati do zadnjeg dana kampanje, kada će morati donijeti odluku da li uopće glasati, a potom i za koga.

Komunikacija nije matematika, u komunikaciji minus i minus ne daju plus. Nakon minusa, morao bi se desiti jedan veliki plus, i tako olakšati ljudima da kreiraju stav.

Drugo. Ove izbore će obilježiti odsustvo komunikacijskih strategija, te bilo kakve integrirane kampanje.

Previše je slobodnih strijelaca, kako među kandidatima, tako i unutar krugova stranačkih aktivista. Usljed toga imamo nejasnu sliku u javnosti, što dodatno zbunjuje birače, jer ne mogu razumjeti koncepcije pojedinih stranaka, kada već nema konkretnih izbornih planova. Nema jedinstva u komunikaciji, i stiče se dojam da svako radi i komunicira šta mu padne na pamet i šta on sam misli da treba.

Treće. Birači uporno traže odgovore na pitanja koja ih muče (inflacija, cijene goriva, grijanje, plaće, uz pitanje sigurnosti), dok akteri političke komunikacije u ovoj izbornoj kampanji nude skoro pa isključivo emocije i neke dugoročne vizije. Krizna je situacija i u krizna vremena se krizno komunicira. Rješava se problem koji ugrožava egzistenciju, u ovom slučaju strahove ljudi za sigurnost i opstanak. Vjerovatno da je najvažnija tema u ovom trenutku kako prezimiti zimu. Do prije koji mjesec je najvažnije pitanje bilo da li će biti rata.

Povezani članci