Dževad Halilčević, CEO Aerodroma Tuzla rekao je za Zamaaero koji su razlozi odabira postojećih linija Lumiwingsa. Tuzla je pod svaku cijenu htjela zadržati letove za Berlin i Beč, no ova dva aerodroma nisu htjela dati nikakve popuste, a takse su im ekstremno skupe, Berlinu čak 38 EUR po putniku.
Kompanija se odlučila za Maastricht zato što Rotterdam i Eindhoven nisu imali slobodnih slotova i nisu mogli prihvatiti letove iz Tuzle. I tu nisu imali alternative, jedina opcija je bila ne letjeti Nizozemsku.
Tuzla se odlučila za Stockholm Skavstu aerodrom za koji je letio i Wizz Air, no iznenađujuće ova linija ima najslabije punjenje od svih linija Lumiwingsa, iako je po svakoj logici trebalo biti drugačije. Dakle, garancija dobrog punjenja na linijama koje je prije letio Wizz Air ne postoji.
Tuzla se odlučila za Saarbrucken minijaturni aerodrom u Njemačkoj. Zašto? Wizz Air i dalje leti za Memmingen i Dortmund. Dotmund pokriva Cologne, te potencijalni Dusseldorf. Friedrichshafen je preblizu Memmingenu za letove. Tu je jedino pitanje Karlsruhe koji je bliže Stuttgartu, ali njemu je jednako daleko i Memminge. No Saarbrucken je daleko bliže Hahnu (kome je Dortmund prilično daleko), blizu je Karlsruheu, najbliže je Luxemburgu. OK, tu možemo raspravljati o Karlsruheu, no Saarbrucken je bolja opcija ako je jedna od meta bilo Luxemburg od kojeg je na samo 135 km. Ipak to je mali aerodrom sa malom gravitirajućom zonom.
Esbjerg je alternativa Billundu (samo 54 km). Ali zašto se tražila alternativa? Zašto se ne leti Billund. Za razliku od toga Halmstad je odabran kao dobra alternativa za Gothenburg i Malmo za koje je letio Wizz Air. Nije bilo dovoljno novaca i interesa za dvije linije, pa je odabrana destinacija koje je po 140 km udaljena od ova dva grada. Dobra opcija? Pa ako nije bilo opcija za dvije destinacije to je bilo jedino rješenje. Otvaranje samo jedne od dvije prijašnje linije Wizz Aira bi isključilo putnike ostale linije. Ako je cilj bio Copenhagen onda je Malmo bio opcija, no ako se htjela naći opcija za Gothenburg i Malmo, a neka dalja alternativa za Copenhagen onda je Halmstad djelovao logično. Nažalost.
Istanbul nema puno rizika. Iskreno ta linija će razvaliti. Samo da krene prodaja više. Letovi bi trebali krenuti za petnaestak dana, a prodaje još nema. To nije dobro.
Ipak punjenje je vrlo loše. Za Novu godinu su krenuli puno prekasno sa prodajom i logično je da je prodaja bila loša. I. i II. mjesecu su uvijek bili vrlo loši. Ni III. neće biti nešto. Stoga se za nadati se da će biti dovoljno novaca da linije prežive do ljeta pa da vidimo jesu li u Tuzli bili u pravu ili ne. Činjenica je da je Lumiwings krenuo u najgore doba godine. Zaključke je prerano stvarati.
Ono što je činjenica je da usprkos jako lošeg load faktora kompanija nije otkazala ni jedan jedini let. I budimo realni, Wizz Air se nije tako ponašao jer je i te kako otkazivao letove na kojima im punjenje nije bilo zadovoljavajuće. Sa te strane respect Lumiwingsu.
Aerodrom je pod svaku cijenu htio zadržati niske cijene, a to je dobio tercijalnim aerodromima. Cijene na Lumiwingsu su istinski jako niske. Za sada to se nije pokazalo kao dobitna kombinacija. Ljudi zaziru od no name kompanija. Puno su se previše puta opekli. Stoga treba vremena da se stvori navika letova na nove aerodrome i povjerenje u Lumiwings. Sad je samo pitanje hoće li biti dovoljno novaca, živaca i sreće da linije dovoljno dugo opstanu da se to desi.