Društvo

I TO SMO DOČEKALI: Na mjestu fabrike niče shopping centar, pitanje je ko će u njemu kupovati

Jedan od najvećih retail parkova u BiH krajem idućeg mjeseca otvara svoja vrata u Doboju, a osim poznatih modnih brendova, koji su magnet za ljubitelje šopinga, ovaj tržni centar značajno će doprinijeti većoj turističkoj posjećenosti, ali i skraćenju liste nezaposlenih na tamošnjem birou gdje je regrutacija kadra već počela.

U ovom gradu na tri rijeke, s nestrpljenjem čekaju otvaranje tržnog centra “Doboj City Park ” koji je nikao na lokaciji bivše fabrike kompresora i pneumatskih alata “Trudbenik”.

Investitor je bijeljinska kompanija “City Mall” iz koje navode da je izgradnja i opremanje objekta, koji se prostire na više od 50.000 kvadratnih metara, pri kraju te da je otvaranje zakazano za 28. novembar.

-Pod krovom “Doboj City Parka” svoje poslovnice otvorit će 46 svjetski poznatih modnih brendova. Otvaranjem objekta posao će dobiti oko 400 radnika, s tim da svaki zakupac u okviru centra interno raspisuje i realizuje konkurse za zapošljavanje, rekla je za “Glas Srpske” marketing menadžerica bijeljinske kompanije “City Mall” Snježana Krstić.

Kompanija već ima tržne centre u Bijeljini, Brčkom, Zvorniku i Doboju.

Šef Biroa u dobojskoj filijali Zavoda za zapošljavanje Branislav Stanojević ističe za “Glas” da uveliko posreduju u zapošljavanju kadra koji će obavljati različite poslove u “Doboj siti parku”, a na zahtjev poslodavaca koji su im se obratili.

-Redovno pratimo i oglase koje raspisuju kompanije koje će poslovati u okviru tog tržnog centra i upućujemo nezaposlene da se prijave. Trenutno na evidenciji imamo 2.287 lica, od čega je 188 njih sa zvanjem trgovac te 49 trgovačkih tehničara. To je kadar koji najčešće dobija zaposlenje u prodajnim objektima, ali svakako da i nezaposleni sa drugim zanimanjima mogu biti odgovarajući kadar, rekao je Stanojević.

Predsjednica dobojskog Udruženja građana “ToPeeR”, koje se bavi zaštitom prava potrošača, Snežana Šešlija kaže da je pohvalno to što će mnogi građani dobiti priliku da zarade svoj hljeb.

-S druge strane, u ovoj krizi se postavlja pitanje kolika je korist od otvaranja prodajnih mjesta kada proizvodnih pogona gotovo i nemamo. Dobro je da nam budu dostupni svjetski brendovi, ali pitanje je koliko smo mi platežno moćni, kazala je Šešlija.

Dodajmo ovome kako je u bh. entitetu Republika Srpska sve više propalih kompanija, a one koje još nisu zatvorene muku muče s izvozom i prodajom robe. Dok privreda RS-a živi najteže dane, u RS-u niču prodajni centri. 

Povezani članci