Društvo

GAZDA LIDLA ŠIRI BIZNIS: Nagomilao silno bogatstvo, a sada ide dalje

Prodavanje kruha, maslaca i drugih namirnica po paprenim cijenama učinilo je Dietera Schwarza jednim od najbogatijih ljudi u Europi.

Sada 84-godišnji osnivač diskontnog trgovačkog lanca Lidl, koji je prema poslovnom časopisu Manager Magazin nagomilao 40 milijardi eura osobnog bogatstva, ulazi u podatkovne usluge, piše Financial Times.

Počevši sa sustavom izgrađenim za internu upotrebu 2021., vlasnik Lidla Schwarz Group sada nudi usluge računalstva u oblaku i kibernetičke sigurnosti korporativnim korisnicima.

Njegova IT jedinica, Schwarz Digits — koja je postala samostalni operativni odjel 2023. — potpisala je klijente uključujući najveću njemačku softversku grupu SAP, najuspješniji nogometni klub u zemlji Bayern München i luku Hamburg. Prošle je godine jedinica ostvarila godišnju prodaju od 1,9 milijardi eura i zapošljava 7500 zaposlenika.

"Nismo započeli s komercijalnom motivacijom na umu, već smo samo htjeli zadovoljiti vlastite potrebe", rekao je Christian Müller, suizvršni direktor Schwarz Digitsa za Financial Times u rijetkom intervjuu. "Na vrlo smo strmom putu rasta."

Glavna prodajna točka njegove usluge je da se svi podaci o klijentima obrađuju i pohranjuju isključivo u Njemačkoj i Austriji, koje imaju stroge zakone o privatnosti i zaštiti podataka.

Kada je Schwarz, privatna tvrtka s godišnjom prodajom od 167,2 milijarde eura, prvi put istraživala nove opcije za pohranu podataka, "nije željela ovisiti o trećim stranama", rekao je Müller.

A ako nije postojala njemačka opcija, željela je barem koristiti europskog pružatelja usluga i izbjeći pohranjivanje podataka u drugim jurisdikcijama. Nakon zaključka da niti jedan postojeći pružatelj usluga ne može zadovoljiti njezine potrebe, tvrtka je odlučila postaviti vlastitu uslugu u oblaku.

"Imamo hrpu vrlo osjetljivih podataka", rekao je Müller, kao što su obrasci prodaje za pojedinačne trgovine, izračuni cijena, podaci o kupcima iz Lidlovog programa vjernosti i detalji o 575.000 zaposlenika grupe.

Kad je Lidl pokrenuo vlastiti oblak, ubrzo je otkrio da su se i druge njemačke tvrtke postavljale ista pitanja o tome žele li koristiti najveće usluge u oblaku sa sjedištem u SAD-u i Kini.

"Izuzetno je važno da je Europa na vrhu najsuvremenije informacijske tehnologije i da je sposobna pružiti takve usluge", rekao je Johannes Helbig, profesor za digitalni suverenitet na Sveučilištu Erlangen-Nürnberg, dodajući da je pristup Schwarz grupe "važan i dobrodošli” i “vrlo ohrabrujući uzor”.

Preduvjet za intervju u IT kontrolnom centru Schwarz Grupe u njegovom prostranom sjedištu bio je neotkrivanje njegove točne lokacije na imanju. Grupa se brine za sigurnost nervnog centra koji je vitalan za rad njezinih 14.000 Lidl i Kaufland trgovina diljem svijeta, kao i 220 skladišta i sve većeg broja tvornica koje proizvode proizvode uključujući vodu u bocama, tjesteninu i sladoled.

Posjetitelji prije ulaska u prostore svoje mobitele i sve ostale elektroničke uređaje moraju ostaviti u ormariću vani, a pristup kontrolira osoblje na stolu, kao i automatska vrata kontrolirana skenerom vena na dlanu.

Posao je notorno sramežljiv prema publicitetu i tek je prije nekoliko godina počeo zapošljavati osoblje za odnose s medijima. Sjedište mu je u predgrađu Neckarsulma, malog grada od 27.000 stanovnika na bogatom jugozapadu Njemačke, a posljednjih se godina polako otvara. Sada sponzorira biciklistički tim Lidl-Trek Tour de France i bio je istaknuti partner nogometnog turnira Euro 2024, s djecom koja su ispratila igrače do starta u opremi s oznakom Lidl.

Prošle godine Schwarz je odlučio umočiti prst u umjetnu inteligenciju, kupovinom manjinskog udjela u njemačkom AI start-upu Aleph Alpha.

Dieter Schwarz koristi ovu priliku za postizanje širih ciljeva u tehnologiji koja se brzo razvija: njegova dobrotvorna zaklada surađuje s matičnom državom tvrtke Baden-Württemberg na financiranju AI kampusa u gradu Heilbronnu. Kampus ima za cilj postati "globalni dom" primijenjene umjetne inteligencije i surađuje s Aleph Alpha.

Fokus Schwarz Digitsa na računalstvo u oblaku, kibernetičku sigurnost i umjetnu inteligenciju bio je "dobro promišljen", rekao je Axel Oppermann, vlasnik njemačke IT konzultantske tvrtke Avispador, jer su sva tri područja bila "vrlo relevantna za klijente". Veličina i financijska moć njegovog vlasnika učinili su Schwarz Digits privlačnijim vanjskim klijentima koji "traže IT partnera koji neće nestati u roku od dvije godine", dodao je.

Dok je Schwarz Digits postao "vjerodostojan regionalni izazivač" velikim postojećim tvrtkama kao što su Amazon Web Services, Google i Microsoft, Oppermann je rekao da je tvrtka u nepovoljnijem položaju u odnosu na konkurenciju jer joj nedostaju njihove široke mreže vanjskih uslužnih partnera, koji prodaju proizvode u oblaku i pomažu s provedbu i upravljanje uslugama. Amazon Web Services, primjerice, ima mrežu od 130.000 partnera u 200 zemalja.

Ali za regionalne tvrtke koje pomno paze na privatnost i kontrolu podataka, Schwarz Digits je privlačna opcija. “Ključni razlog zašto koristimo Scwarz Grupu je zato što nam se ponudio digitalni suverenitet ponude”, rekao je Bayern München za FT, dodajući da se ističe fokus Schwarz Digitsa na zaštitu podataka i privatnost.

"Ne postoji usporediv proizvod dostupan na tržištu", rekao je klub.

Njegovi proizvodi za kibernetičku sigurnost također su uvjerili softverskog moćnika SAP-a, koji je postao klijent 2023. Platforma za kibernetičku sigurnost Schwarz "pokazuje nam naše IT sustave iz perspektive potencijalnog napadača", rekao je SAP za FT, dodajući da je to korisno za utvrđivanje slabih točaka i analiza potencijalnih prijetnji.

Schwarz je ovu stručnost stekao 2021. kada je kupio izraelsku tvrtku za kibernetičku sigurnost XM Cyber za 700 milijuna dolara. U početku je samo želio postati klijent tvrtke, čiji je suosnivač bivši šef izraelske tajne službe Mossad.

Povezani članci