Početkom sljedećeg mjeseca, određene proizvode kupci u RS plaćati po znatno nižim cijenama. Ovo je nastavak kampanje "Društveno odgovorni" čiji je cilj pomoći stanovništvu da lakše prebrodi inflatorne udare. Spisak proizvoda koji će pojeftiniti još nije konačan, ali je poznato da će između 15 i 30 proizvoda dobiti nove, niže cijene.
Očekivano, ovoj inicijativi najviše su se obradovali najstariji stanovnici jer, kažu, cijene već odavno prevazilaze njihovu kupovnu moć.
Voljeli bi da pojeftini ono na šta najviše troše, a to su prehrambeni artikli.
Početak kampanje planiran je za oktobar, a trgovci bi do tada trebalo da se usaglase koje artikle će nivelisati i na koji način.
- Razgovarali smo o asortimanu, odnosno o broju artikala, gdje će biti zastupljeni šećer, brašno, mlijeko, suhomesnati proizvodi, meso...Isto tako pregovaramo i o asortimanu hemije - izjavio je rukovodilac opštih poslova Market AS Boris Marić.
Neki od učesnika kampanje već su ranije najavili da će jedan od svojih proizvoda prodavati bez marže.
- Ako se svi učesnici u tom lancu distribucije i prodaje budu odrekli svog dijela marže, neki proizvodio bi na policama bili za nekih 40 odsto jeftiniji u odnosu na sadašnje cijene - rekao je Darko Marković iz komercijalne službe ZP KOMERC.
Iz resornog ministarstva navode da su u pregovorima da se i ostali proizvođači, a možda i uvoznici, odreknu dijela marže na neke svoje proizvode, tako da se može očekivati još veći broj proizvoda koji će biti značajno sniženi.
- Razmišljamo da, možda, u nekom narednom, trećem ili četvrtom koraku ove kampanje, kreiramo neke proizvode koji će biti zaštićeni i koji će biti sastavni dio socijalne korpe - najavio je ministar trgovine i turizma Republike Srpske Denis Šulić.
U narednim danima biće definisano koji će to proizvodi biti sa nula odsto marže i u kojim marketima će se moći pronaći. Kampanja bi trebalo da traje do kraja godine, sa mogućnošću produženja.