Uz postojećih oko 238 kilometara autocesta, u BiH se u ovom trenutku radi još gotovo 100 kilometara novih dionica, od Hercegovine na jugu pa do Posavine na sjeveru, a najveće trenutno gradilište je prostor od Zenice prema Žepču i dalje na sjever, gdje je u gradnji 50 kilometara novih dionica.
Kada se tome doda i početak radova na još jednoj dionici - od Maglaja do Žepča dužine 12 kilometara, dolazi se do zaključka kako je investicijski ciklus dobio dodatno na zamahu. Cilj Autocesta je da u junu 2026. godine imaju kompletno izgrađen sjeverni dio koridora Vc.
Na jugu BiH pak radovi se odvijaju na strateški važnoj dionici Počitelj – Zvirovići, ukupne dužine 11,07 kilometara, a koja se nadovezuje na trasu autoceste Zvirovići – Bijača. U nekoliko idućih mjeseci radovi bi trebali početi od petlje Mostar sjever do Bune, čime će u izgradnji biti blizu 30 novih kilometara autoceste kroz Hercegovinu.
Tu je i dioica Mostar sjever - Mostar jug, dužine 14,2 kilometra, na kojoj je, uslijed iznimno zahtjevnog terena, predviđena gradnja niza tunela i mostova.
Nešto sjevernije planirana je gradnja tunela kroz planinski masiv Prenj, jedan od najdužih, a svakako i najsloženijih projektnih zahvata, kojim će se u značajnoj mjeri skratiti putovanje od Mostara do Sarajeva, istodobno podižući ukupnu razinu sigurnosti u prometu. Procjena svih troškova ovog velikog projekta je 550 miliona eura s rokom izgradnje šest godina. Inače, u Federaciji BiH do sada je izgrađeno 126,5 kilometara autoceste na koridoru Vc.
Istodobno, u Republici Srpskoj otvaranje novih kilometara autoceste očekuje se krajem 2025. godine. U ovom entitetu do sada je izgrađeno 112 kilometara autoceste. Trenutno je aktivno pet projekata, kažu za BHRT u Autoputevima Republike Srpske. Nedeljko Ćorić, direktor JP Autoputevi Republike Srpske, naveo je kako su gradilišta na dionici autoceste od Bijeljine do Rače, koridor Vc na dobojskoj obilaznici i pripremni radovi na dionici autoceste od Vukosavlja do Brčkog.
-Radimo i na pripremi otvaranja gradilišta i potpisivanja ugovora od Bijeljine do Brčkog i ugovora o koncesiji Banja Luka - Prijedor, gdje se izvode radovi na prvih sedam kilometara, kazao je.
Jedna od važnijih dionica je ona od Rače do Bijeljine, koja je i sastavni dio budućih autocesta Banja Luka - Bijeljina - Beograd i Beograd - Sarajevo.