Društvo

BOSANCI ĆE JOŠ ČEKATI NA LIDL: Poznato šta je problem, ista stvar je i u Crnoj Gori

Njemački lanac Lidl u procesu je ulaska na četiri tržišta našeg regiona, ali stvari teku dosta sporo u svim ovim državama. Kompanija, nezvanično, ima dosta problema pri pronalasku i kupovini lokacija za buduće objekte, pa sam proces izgradnje teče veoma sporo.

Razlog dugog čekanja je i strategija Lidla da istovremeno otvori veći broj prodavnica na tržištu na koje ulazi.

Lidl je firmu u BiH osnovao 2021. godine. Od tada je izgrađen samo maloprodajni objekt u Bijeljini i krenulo se u gradnju distributivnog centra u Lepenici kod Sarajeva. Na nekim lokacijama je kupljeno zemljište za prvi market, poput Sarajeva, ali gradnja nije počela.

Prema nekim procjenama, na otvaranje prvih marketa stoga ćemo čekati još dvije do tri godine, a možda i više. No, ovo nije nikakav izuzetak, jer je slična situacija i na drugim tržištima regiona na koje Lidl sada ulazi (Crna Gora, Sjeverna Makedonija i Kosovo), kao i na onima u kojima već posluje (Srbija i Hrvatska).

Stoga je jasno da Lidl ulazi na tržište BiH po istim principima i relativno istom brzinom kao što je činio i čini u drugim državama.

Od najave ulaska njemačkog trgovačkog lanca “Lidl” na crnogorsko tržište prošlo je skoro dvije godine, ali od otvaranja 20 objekata u kojima bi se zaposlilo 1.000 radnika u skorijem periodu neće biti ništa.

Među ključnim razlozima za to su nepostojanje planske dokumentacije za lokacije na kojima bi “Lidl” gradio objekte, nezainteresovanost pojedinih opština da odgovore na upite predstavnika ovog međunarodnog lanca u vezi sa mogućnošću gdje bi mogli da kupe zemljište za otvaranje prodavnica, kao i marketinška strategije kompanije da u jednom danu otvore sve trgovine.

Te informacije potvrđene su podgoričkim “Vijestima” iz nezvaničnih izvora, upućenih u ulazak ove kompanije na crnogorsko tržište.

– Poslovna filozofija “Lidla” je da na nekom tržištu u istom danu otvori sve objekte, što za sada nije izvodljivo. Potreban im je i logistički centar za cijelu državu koji je u planovima u Podgorici. Za lokaciju u vezi ovog logističkog centra pregovarali su sa kompanijom “Plantaže” za kupovinu zemljišta, ali je opet problem što za tu lokaciju nema planske dokumentacije. Isti problemi sa planskim dokumentima su u brojnim opštinama – pojasnio je izvor “Vijesti” koji je zahtijevao anonimnost.

Prema njegovim riječima jedan od važnih segmenata poslovanja ovog lanca je da su cijene tokom cijele godine iste u svim marketima.

– Uz to, praksa “Lidla” je da robu plaća odmah po preuzimanju.

Javnost u Crnoj Gori očekuje da dolazak ovog njemačkog trgovinskog lanca utiče na veću konkurenciju i smanjenje trgovačkih marži, a time i cijena.

“Lidl” je u Crnoj Gori osnovan u martu 2021. godine i do sada je kupio tri lokacije, dvije u Podgorici i jedne u Nikšiću. Prema informacijama “Vijesti” u pregovorima su za kupovinu većih parcela kod Tivta, Bara i Berana. Ni na jednoj od kupljenih lokacija nisu započeti nikakvi radovi.

Međutim iz kompanije nisu željeli detaljnije da odgovore na pitanje “Vijesti” o mogućnosti skorijeg otvaranja.

Povezani članci