Vodeći regionalni portal za avio saobraćaj Zamaaero objavio je analizu potrebe letova iz BiH za Dansku, ali i najavio povratak Norveške aviokompanije.
Direktne aviolinije na relaciji Danska-BiH iza sebe imaju dugu historiju. Prošlo je mnogo godina otkako nije postojao direktni let između Danske i Bosne i Hercegovine tokom godišnje ljetne sezone.
Historija direktnih letova:
2023: Billund-Tuzla (Wizz Air)
2022: Billund-Tuzla, Billund-Sarajevo, Kopenhagen-Sarajevo (svi Wizz Air), Kopenhagen-Sarajevo (Norwegian)
2021: Billund-Tuzla, Kopenhagen-Sarajevo (oba Wizz Air), Kopenhagen-Sarajevo (Norwegian)
2020 (godina Covida-19 s ograničenjima pitovanja, putovanja iz Danske u Bosnu i Hercegovinu nisu bila preporučena od strane danskih vlasti)
2019: Billund-Tuzla (Wizz Air), Kopenhagen-Sarajevo (Norwegian)
2018: Billund-Tuzla (Wizz Air), Kopenhagen-Sarajevo (SAS), Kopenhagen-Sarajevo (Norwegian)
- Linija Wizz Air-a između Billunda i Tuzle otvorena je u oktobru 2016. i zatvorena u augustu 2023. zbog zatvaranja baze Wizz Air-a u Tuzli.
- Norwegian je imao rutu između Kopenhagena i Sarajeva tokom ljetnih mjeseci u svim ljetnim sezonama od 2013. do 2022. (izuzeta 2020. zbog Pandemije Covid-19)
- SAS je letio na relaciji Kopenhagen-Sarajevo od aprila do oktobra 2018.
- B&H Airlines, bivša nacionalna avio-kompanija Bosne i Hercegovine, imala je liniju na relaciji Kopenhagen-Sarajevo od 2009. do 2014.
- Direktni letovi između Danske i Bosne i Hercegovine (uglavnom Sarajeva) postoje otprilike 25 godina.
Da nije bilo putnika na ovim linijama, ovi letovi ne bi postojali godinu za godinom. Definitivno ima dovoljno putnika da barem jedna avio-kompanija otvori direktnu liniju u 2024. godini, navodi Zamaaero.
Norwegian je već najavio da će ponovno imati direktnu rutu za Sarajevo iz Osla i Štokholma tokom ljeta 2024. (linije koje su također imali tokom ljeta 2023). U Danskoj živi više osoba bosanskog porekla nego u Norveškoj (oko 23.000 u Danskoj i oko 19.000 u Norveškoj) i nema naznaka da je želja za putovanjem manja među Bosancima i Hercegovcima koji žive u Danskoj u odnosu na one koji žive u Norveškoj i Švedskoj. Direktan let iz Kopenhagena također bi privukao putnike iz južnih delova Švedske, dok bi ruta iz Billunda privukla putnike iz sjeverne Nemačke (Schleswig-Holstein).
Postoje direktni autobusi koji svake sedmice tokom cele godine voze na relaciji Danske-Bosna i Hercegovina. Tokom jula i avgusta autobusi voze dva puta sedmično. Autobusi su često popunjeni tokom cele godine, a cijena povratne karte autobusom iznosi između 1500 i 2000 danskih kruna (200 do 275 eura).
Opći trendovi putovanja između Danske i Bosne i Hercegovine uključuju:
- Najviše putnika ima tokom letnjih mjeseci i danskih školskih praznika (npr. 42. sedmica u oktobru i oko Božića/Nova godine)
- SAS i Norwegian nisu mogli konkurisati sa Wizz Air-ovim cijenama karata.
- Wizz Air-ove linije su zatvorene zbog poslovne strategije te kompanije, gdje otvaranja i zatvaranja baza nisu neuobičajena.
- Autobusi različitih kompanija na relaciji Danska-BiH voze tokom cele godine
- Stariji ljudi nemaju mogućnost presedanja u Njemačkoj ili Austriji zbog jezičkih barijera i često se odlučuju za autobus, ako ne postoji direktna aviolinija.
- Članovi bh-dijaspore u Danskoj preferiraju avion više nego autobus, posebno kada postoje direktni letovi. Putovanje autobusom traje 30-35 sati, a direktnim avioletom otprilike dva sata.
- Aerodromi u Sarajevu i Tuzli imaju problema sa maglom tokom zimskih mjeseci, što dovodi do otkazivanja i preusmjeravanja letova. Aerodrom u Mostaru bio bi dobra opcija za zimske mjesece.
- Eventualna nova aviolinija bi konkurenciju samo imala u vidu autobusa, što bi moglo zainteresovati SAS i Norwegian da ponovno počnu sa letovima, jer ne bi morali konkurisati sa niskobudžetskim kompanijama poput Wizz Air-a koji lete za 50-ak eura u dva pravca.
- Kopenhagen (i švedski Malme) se spominje na listi Sarajevskog međunarodnog aerodroma kao gradova za koje se žele direktni letovi, što možete pročitati u ovom bosanskom članku iz avgusta 2023. godine: