BH Telecom
Društvo

BOJKOT SVEGA: Borba protiv divljanja cijena daje rezultate

Zbog visokih cijena namirnica danas se u susjednoj Hrvatskoj bojkotiraju trgovine. I dok sindikati, udruge potrošača, pa i neki političari, i vladajući i oporbeni, pozivaju građane da ništa ne kupuju, trgovci i poduzetnici negoduju, a mnogi su, samo za danas - najavili velika sniženja. U udruzi Glas poduzetnika kažu da država borbu s inflacijom prepušta građanima i gospodarstvenicima.

Inicijativa za bojkotom započela je porukama koje su se proteklih dana dijelile po društvenim mrežama. "24.1. u HR je bojkot protiv visokih cijena prehrane. Pozivaju se ljudi da taj dan nitko ništa ne kupuje, ali ništa. Osigurajte se za taj dan kao da je nedjelja", stoji između ostalog u tim porukama.

U Osijeku vlada ogorčenje zbog rasta cijena, a mnogi građani podržavaju današnji bojkot trgovina i benzinskih stanica, izvijestila je Marija Završki.

-Velik dio Osječana izjavio je da će danas izbjegavati svaku kupovinu. Svjesni su podrške udruga potrošača i nezavisnih sindikata, koji su poručili kako je ovakva reakcija građana očekivana s obzirom na sve veće životne troškove, kazala je. Dodala je da će pravi učinak bojkota biti vidljiv tek sutra, kad će se analizirati računi i promet u trgovinama.

  -Prvi put u povijesti RH potrošači su se organizirali i žele poslati snažnu poruku o poskupljenjima i inflaciji. Žele da se čuje njihov glas. Pokazali smo da se možemo ujediniti oko jednog problema, izjavio je za HRT savjetnik potrošačke udruge "Halo inspektor" Josip Kelemen.

Istaknuo je da je prilikom dolaska vidio uglavnom prazne trgovine, no pripisao je to ranom jutru. Dodao je da potrošači ne žele samo simbolične geste, poput kuhanja domaćih proizvoda, nego konkretne akcije za smanjenje cijena.

-Bahatost i želja za zaradom na grbi potrošača dovode do nestašica. To je bezobrazno i podmuklo. Agencije, ministarstva i tijela javne vlasti moraju analizirati uzroke nenormalnih poskupljenja, poručio je te naglasio važnost mobilizacije građana: Hrvati nemaju naviku bojkotirati i štrajkati. Nakon ovoga ćemo analizirati odaziv i vidjeti jesmo li uspjeli potaknuti promjenu.

Povezani članci