Društvo

BITKA ZA BH. NEBO: Ryanair istiskuje Wizz Air, iduća godina bit će rekordna

Ryanair planira značajno rasti u Srednjoj i Istočnoj Europi, uključujući Balkan, u nadolazećem desetljeću s niskotarifnim prijevoznicima (LCC) koji upravljaju preko 50% ukupnog kapaciteta sjedala na četiri od sedam tržišta u bivšoj Jugoslaviji.

“Ryanair je jedini veliki europski zračni prijevoznik koji je značajno povećao promet nakon Covida, posebno na Balkanu, gdje su drugi zračni prijevoznici prestali rasti, skraćuju rute i smanjuju promet. Sljedeće godine Ryanair će narasti na jedanaest milijuna putnika godišnje u regiji (povećanje prometa od +260% u odnosu na razdoblje prije Covida). O

vaj rast prometa nadopunjuje Ryanairove planove da poraste na 300 milijuna putnika godišnje do 2034., budući da preuzima isporuku daljnjih 400 zrakoplova”, rekao je niskobudžetni prijevoznik. Dodalo se: “Želimo se jako usredotočiti na ovu regiju. Vidimo da će ovo biti veliki dio našeg nadolazećeg proširenja”. Ryanair posluje na četiri od sedam tržišta bivše Jugoslavije, izuzev Slovenije, Makedonije i Kosova. Wizz Air trenutno je najveći niskotarifni prijevoznik u Bosni i Hercegovini, na Kosovu, u Makedoniji i Srbiji, au Hrvatskoj i Crnoj Gori prednjači Ryanair. To će se promijeniti sljedeće godine, jer će Ryanair prestići Wizz Air u Bosni i Hercegovini i postati najveći zračni prijevoznik u zemlji nakon što je najavio pokretanje pet novih linija za Sarajevo.

Na bosanskohercegovačkom tržištu će 2024. godine imati blizu 400.000 mjesta, ispred drugoplasiranog Turkish Airlinesa i trećeplasiranog Pegasus Airlinesa. Ryanair je posljednjih godina značajno pojačao svoju prisutnost u Hrvatskoj otvaranjem baze u Zagrebu, kao i sezonske baze u Zadru. To će dodatno zacementirati otvaranjem baze u Dubrovniku sljedećeg ljeta. Ryanair će i iduće godine zadržati poziciju najvećeg zrakoplovnog prijevoznika u Hrvatskoj, povećavši svoju ponudu na 4,5 milijuna sjedala, što je gotovo dvostruko više od drugoplasiranog Croatia Airlinesa.

Međutim, suočava se s većim preprekama na drugim tržištima. Prije gotovo deset godina Ryanair je najavio da će pokrenuti letove za Skoplje u izravnom izazovu Wizzu, međutim, ti su planovi odbačeni iz neodređenih razloga.

Zrakoplovna tvrtka je također stagnirala u Srbiji sa svojim operacijama iz Niša, dok ne leti za Prištinu gdje je Wizz Air prošle godine postao najveći prijevoznik zračne luke po broju putnika. Unatoč pregovorima između Ryanaira i slovenske vlade, nije našao rješenje za ulazak na tržište koje jedino u Europskoj uniji još ne opslužuje.

Ryanair kaže da će "sustići Wizz Air" u regiji. "Vidimo da je središnja i istočna Europa malo zaostala tijekom posljednjih godina. Dakle, želimo sustići ovu regiju kako bismo je sustigli s našim najrazvijenijim tržištima poput Španjolske, Italije ili Poljske. Planiramo to učiniti s isporukom više ruta i boljih cijena karata i više izbora putovanja za naše putnike”, rekao je Ryanair.

Povezani članci