Društvo

ALARM UPALJEN: Loš potez aerodroma u BiH, gubitak novaca i vremena

Air Serbia leti za Banja luku dva puta tjedno, ponedjeljkom i petkom. Puno premalo letova za bilo kakvo značajno privlačenje putnika. Takva frekvencija je doslovce demotivirajuća. Putnik koji nešto mora obaviti u Beogradu neće otići tamo i noćiti 3 do 4 noći da bi se potom vratio u Beograd, piše Zamaaero.

Prevelik gubitak novaca i vremena. Takav putnik koristi automobil i autobus. Automobilom iz Banja Luke do Beograda treba 3:45 sati, što znači da putnik može otići ujutro i vratiti se navečer po obavljenom poslu. Air Serbia je htjela prošle zime pokrenuti i treći let srijedom, ali je od toga odustala.

Uz to letovi su u totalno nevrijeme. U ponedjeljak avion polazi iz Beograda u 16:45 i dolazi u Banja Luku u 17:40, te se vrača u 18:10 i dolazi u Beograd u 19:05. U petak aviona polazi iz Beograda u 10:15 i dolazi u Banja Luku u 11:10, te se vrača iz Banja Luke u 11:40 i dolazi u Beograd u 12:35. Ovakvi letovi se ne konektiraju apsolutno ni na što, za bilo kakve konekcije iz i za regiju mora se čekati 5 do 12 sati (osim odlazaka iz Banja Luke u petak). Za konekcije prema zapadu i sjeveru mora se čekati po pet sati, ali su moguće samo jednom tjedno, drugi let nema konekcija prama zapadu i sjeveru. Pobogu. Jasno je da su ovi letovi za Air Serbiu „ostatak“ tj. popunjavanje rupa. Gdje ima mjesta tu se stave. I svejedno linija ima dobru popunjenost od oko 76%.

Da bi ova linija bila uspješna morala bi imati bar 6 tjednih letova. I to sa polascima oko 00:30 i dolascima u Banja Luku oko 1:25, te povratcima iz Banja Luke u 4:30 i dolazak u Beograd oko 5:25. Ovime bi se svi segmenti putnika zadovoljili. I poslovnjaci, i radnici, studenti, osobe koje odlaze na liječenje, političari, vjerski službenici, sportaši, novinari, znanstvenici, kulturnjaci, administrativci i birokrati… Svi oni mogli bi doći u Beograd vrlo rano ujutro i raditi već od 6:00 sati, te krenuti iz Beograda oko 23:00 da ulove avion za nazad. Više nego dovoljno vremena da se obavi posao. Bez potrebe noćenja u Beogradu. Odlična ušteda i vremena i novaca. Realno putnik autom koji krene oko 3:15 iz Banja Luke dolazi u Beograd oko 7:00, a ako bi htio doći nazad u Banja Luku oko 01:30 morao bi krenuti iz Beograda oko 21:45. Ovo bi koristili i migranti koji bi tako došli u petak kasno, a vraćali se u ponedjeljak ujutro tj. bili u Banja Luci puna dva dana (tri noći). Dakle ovakva linija bi i te kako bila motivirajuća.

Letovi bi iz Beograda išli od nedjelje do petka, a vraćali se u Beograd od ponedjeljka do subote. To znači da u Banja Luci ne bi bilo letova sa subote na nedjelju. Na ovaj način putnici bi mogli svoje poslove obavljati u Beogradu svaki dan od ponedjeljka do petka i vraćati se isti dan. Kada bi se ukinuo samo jedan dodatni dan i bilo bi pet tjednih letova (npr. sa srijede na četvrtak) putnici bi imali tek tri dana za obavljanje stvari (ponedjeljak, utorak i petak). Stoga je ova opcija sa šest letova zapravo optimum.

Zbog ovog bi Banja Luka trebala produžiti radno vrijeme od 4:30 do 1:25 šest puta tjedno, umjesto od 6:00 do 22:00 kako danas radi. Za ovakav broj frekvencija Banja Luka bi to rado učinila i to bez ikakvih dodatnih plaćanja.

Može li to Air Serbia? Naravno da može. Sada imaju dovoljno ATR 72-600, čak 10, što je 4 više nego prije. Dakle, kapaciteta ima dovoljno. Ima li putnika? Uvjeren sam da ima. Konačno, pa nije Banja Luka neka selendra, nego velik grad, 4. najveći srpski grad, koji ima skoro pola milijuna avioputnika. Žalosno je da Air Serbia ostvari tek 3,2% putnika Ryanaira u Banja Luci i ne može dostići ni 900 putnika mjesečno.

U daljoj budućnosti ako se ovaj model pokaže uspješan trebao bi se uvesti i sedmi noćni let (sa subote na nedjelju), a potom dva leta u 2. valu, ponedjeljkom i petkom (13:40-16:00), nakon toga i 10. tjedni let srijedom, te kasnije i pet letova u 2. valu (svaki dan od ponedjeljka do petka). Time bi Banja Luka imala 12 letova, svakodnevni noćni let i pet letova u 2. valu. Čime bi se konektirala na apsolutno sve letove prema Europi i interkontinentalne letove.

Povezani članci