Marko Đuzel, CEO Aerodroma Mostar, je izjavio da nakon zatvaranja posla sa Croatiom Airlines koja leti 3 tjedna leta za Zagreb, sada pregovara i sa Air Serbiom za letove prema Beogradu. Tek se pregovara, daleko je to od realizacije, no volja evidentno postoji. Sa Air Serbiom pregovara i niz drugih aerodroma regije, hoće li Mostar biti prva iduća regionalna linija ostaje za vidjeti.
Jel ovaj deal logičan? Air Serbia će teško letjeti ovu liniju bez ozbiljnih subvencija, bar onolikih koliko dobiva Croatia. Ona leti tek 2 tjedna leta za Banja Luku i samo 7 letova za Sarajevo. U tom kontekstu Mostar nema nikakve komercijalne logike. A ako za to dobiju pola milijuna EUR ostaje pitanje jel to ima smisla za Mostar.
Iskreno ni linija za Zagreb nema puno smisla za pola milijuna EUR. Za taj novac su mogli dobiti niz linija i frekvencija Ryanaira, Wizz Aira ili Eurowingsa. Ryanair u Zadru dobiva 1,5 milijuna EUR za 47 linija i 155 letova tjedno. Zamislite onda što se može dobiti za trećinu tih novaca. Za Mostar je daleko logičnije da ima letove za ogromnu dijasporu u Njemačkoj (Hrvati i Srbi) i Skandinaviji (Bošnjaci), za Istanbul (Bošnjaci), te za hodočasnike (Rim, Milano, Napulj, Dublin, Varšava, Madrid). Na to treba trošiti novac, a ne na letove Croatie Airlines i Air Serbie.
Croatia Airlines je logičniji odabir radi P2P putnika i velike dijaspore u Zagrebu, te ogromnih veza svih društvenih segmenata Hercegovaca sa Zagrebom (školstvo, znanost, sport, kultura, estrada, novinarstvo, gospodarstvo, vojska, administracija, sudstvo, zdravstvo, obiteljski odnosi…). No, preko Beograda Mostar dobiva daleko više konekcije za Europu i svijet. Za Mostar bi bilo daleko bolje da dobije veze prema Beču, Minhenu ili Frankfurtu, kako radi daleko boljih konekcija, tako i radi dijaspore, no te linije nisu realne i zato je Air Serbia najbolja opcija za konekcije, piše Zamaaero.